چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - 2025 March 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بانک دی با توجه به تنوع نیاز‌های مشتریان، مانند کسب‌وکار‌های کوچک، خانواده‌ها و نسل‌های آینده، مجموعه سرویس‌ها و محصولاتی را طراحی کرده که هرکدام به‌گونه‌ای برای ایجاد تجربه بانکی بهتر، هدف‌گذاری شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۷۷۹

تیتر 20- بانک دی برای پاسخ به نیازهای متغیر بازار و جلب‌نظر مشتریان جدید، چند طرح نوآورانه برای گسترش دامنه خدمات رونمایی کرده است. این بانک با تکیه بر قابلیت‌های بانکداری الکترونیکی و محصولات ویژه، قصد دارد گام‌هایی بلندتر از رقبا بردارد. طرح‌های اخیر مانند دی‌پوز، دی‌آموز کارت، ترنج کارت و جشنواره کارت هدیه، برخی از ابتکارات در جهت تنوع‌بخشی به سبد خدمات و محصولات هستند تا بانک دی به سمت ارائه خدمات نوآورانه و متناسب با نیازهای جامعه حرکت کند. 


کارشناسان بازاریابی معتقدند تنوع‌ طرح‌های بانکی، یک استراتژی کلیدی در دنیای رقابتی است که علاوه بر جذب مشتریان جدید، به حفظ و افزایش وفاداری مشتریان فعلی می‌انجامد. در شرایطی که نیازها و انتظارات مشتریان، هر روز پیچیده‌تر و متنوع‌‌تر می‌شود، بانک‌ها برای نشستن بر صدر در فضای رقابت، باید محصولات و خدمات را به‌روز و متناسب با نیازهای بازار ارائه دهند. 


این تنوع طرح‌ها به بانک‌ها امکان می‌دهد طیف وسیع مشتریان با سلیقه‌ها و شرایط مالی مختلف را پوشش دهند و سهم بیشتری از بازار تصاحب کنند. ضمنا این امر موجب می‌شود بانک‌ها با توجه به تغییرات اقتصادی و تکنولوژیکی، سریعا واکنش نشان دهند و مدل‌های کسب‌وکار را با این تغییرات مطابق سازند.


دی‌پوز: تسهیلات ویژه برای کسب‌وکارها
یکی از طرح‌های ویژه بانک دی، دی‌پوز است. دی‌پوز که برای دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی این بانک طراحی شده، به کسب‌وکارها کمک می‌کند از تسهیلات و خدمات بیمه‌ای‌ با تخفیف ویژه بهره‌مند شوند. این رویکرد، از چند منظر مهم است:


الف- ایجاد ارزش افزوده برای کسب‌وکارها: از آنجا که بسیاری از کسب‌وکارها، به دنبال تامین مالی یا کاهش هزینه‌ هستند، طرح دی‌پوز از طریق ارائه تسهیلات ویژه می‌تواند باری از دوش آنها بردارد. این طرح، نه‌ تنها یک خدمت جذاب بانکی است، بلکه به کسب‌وکارها کمک می‌کند از شرایط مالی سخت گذر کنند و از تخفیف‌های بیمه‌ای نیز بهره‌مند شوند. این ویژگی‌ها، خصوصا برای مشاغل کوچک و متوسط که نیازمند نقدینگی سریع هستند، بسیار جذاب و کارآمد است.


ب- تقویت رابطه بانک با مشتریان تجاری: طرح دی‌پوز به بانک دی امکان می‌دهد روابط طولانی‌مدت‌تر با مشتریان تجاری برقرار کند. بانک دی با ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به این دسته از مشتریان، قادر است آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند و همین امر، مزیت رقابتی مهم برای بانک در بازار کنونی به ‌شمار می‌آید.


ترنج کارت؛ فرصت‌ ویژه برای مشتریان حقیقی
طرح ترنج کارت بانک دی نیز به عنوان یکی از خدمات جذاب، مشتریان حقیقی را از امتیازات ویژه‌ برخوردار می‌سازد؛ طرحی که برای استفاده در خریدهای مختلف یا حتی تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده می‌شود. در این زمینه نکات زیر قابل‌توجه است:


الف- مشوق ترغیب مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی: این طرح، علاوه بر امتیازاتی که برای خریدهای خاص به کاربران ارائه می‌دهد، آنها را به استفاده بیشتر از خدمات بانکداری دیجیتال تشویق می‌کند. با ارائه امتیاز به دارندگان کارت‌های ترنج، بانک دی به ‌طور غیرمستقیم در حال معرفی محصولاتش در بین عموم مردم است و این امر می‌تواند باعث افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های آنلاین بانک شود.


ب- ساختار قرعه‌کشی و جذب مشتریان جدید: وجود قرعه‌کشی‌های جذاب با جوایز ویژه برای دارندگان کارت‌های ترنج، نقش موثری در جذب و حفظ مشتریان دارد. این تشویق‌ها، به‌ویژه در بازار ایران که مشوق‌های مالی بر رفتار مصرف‌کنندگان تاثیر زیادی دارد، قادر است مخاطبان جدید را به بانک جذب کند و برای بانک دی، در کوتاه‌مدت نیز سودآوری داشته باشد.


تا سقف ۱۰ میلیارد ریال وام در طرح ماهان  

طرح ماهان بانک دی از وام‌های با سود کم است که به‌تازگی در شعب این بانک ارائه می‌شود. این طرح 1 میلیارد تومان سقف با بازپرداخت 6-48 ماه دارد و می‌توانید تا 700 برابر سپرده‌تان وام بگیرید. در وام ماهان همانند اکثر وام‌های بانکی نیاز به میانگین حساب است که مدت آن 6-18 ماه در نظر گرفته شده است. سود این 12 درصد خواهد بود.


دی‌آموز کارت؛ بانکداری برای آینده‌سازان
طرح دی‌آموز کارت، یکی از ابتکارات جالب بانک دی است که هدف آن، ارتقای فرهنگ مالی و بانکداری در بین دانش‌آموزان 7 تا 18 ساله است. اینکه مثلا یک دانش‌آموز ۱۲ ساله، اولین حساب بانکی خود را باز کند و از این شروع لذت ببرد، بسیار جذاب است. این کارت‌ها به دانش‌آموزان، آموزش می‌دهد از سنین پایین، با بانکداری و مدیریت مالی آشنا شوند اما چرا این طرح برای بانک دی اهمیت دارد؟ پاسخ، در موارد زیر نهفته است:


الف- ساختن پایگاه مشتریان وفادار در آینده: با آغاز آشنایی کودکان و نوجوانان با خدمات بانکداری از سنین پایین، بانک دی قادر است در آینده مشتریان وفادار داشته باشد. این روش، نه‌ تنها موجب ایجاد رابطه عمیق‌ بین مشتری و بانک می‌شود، بلکه در بلندمدت به نهادینه‌سازی بانکداری الکترونیک در جامعه نیز کمک می‌‌کند.


ب- آموزش سواد مالی برای نسل آینده: طرح دی‌آموز کارت، علاوه بر ایجاد فرصت برای بانک دی، به آموزش مالی نوجوانان و جوانان منجر می‌شود. بانک‌ها می‌توانند از این طریق، فرهنگ پس‌انداز و مدیریت مالی را از سنین پایین به نسل جدید انتقال دهند که این امر در نهایت، به ارتقای سواد مالی جامعه می‌انجامد.


جشنواره کارت هدیه: ترویج بانکداری الکترونیک 
جشنواره کارت هدیه بانک دی که از ابتدای بهمن‌ماه امسال (1403) آغاز شده و تا فروردین‌ماه 1404 ادامه دارد، طرح ابتکاری برای گسترش استفاده از کارت‌های هدیه بانک است. در ادامه، دو دلیل اهمیت این طرح، ذکر شده است:


الف- افزایش تعاملات بانکی از طریق محصولات دیجیتال: جشنواره، نه ‌تنها به ‌طور مستقیم مردم را به خرید کارت هدیه و استفاده از آن ترغیب می‌کند، بلکه استفاده از کارت هدیه مجازی، به‌ صورت غیرمستقیم، بهره‌مندی از خدمات بانکداری دیجیتال را ترویج می‌نماید. از آنجا که مشتریان بیشتری به سمت خریدهای آنلاین می‌روند، این طرح، نقش مهمی در افزایش استفاده از بانکداری الکترونیک دارد و حضور بانک دی را در فضای دیجیتال تقویت می‌کند.


ب- استفاده از مشوق‌های مالی برای جذب مشتری: جوایز این جشنواره، از جمله کارت‌های هدیه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، می‌تواند مردم را به استفاده از کارت‌های هدیه تشویق کند. این مشوق‌ها، به‌ویژه برای کسانی که به دنبال دریافت جایزه هستند، جذابیت دارد و در صورت موفقیت طرح، قادر است بانک دی را در رقابت با سایر بانک‌ها متمایز سازد. 


این طرح‌ها، محصولات و خدمات، تنها نوآوری‌هایی نیستند که بانک دی به سراغ آنها رفته است. سایر طرح‌های آنلاین و دیجیتال مانند اپلیکیشن‌های «دی‌نت» و «دی‌جت»، برای شارژ آنی سیم‌کارت‌های اعتباری بدون نیاز به کد شارژ نیز به جذابیت روش‌های بانکداری در کشور کمک می‌کنند. با این پروژه‌ها، مشتریان به‌ راحتی از خانه یا محل کار، به خدمات بانکی دسترسی می‌یابند. 


بانک دی با این ابزارها و قابلیت‌های ویژه آنها، نشان داده در دنیای دیجیتال، رقیب‌ سرسختی است. با توجه به شرایط رقابتی بازار و نیاز به استفاده از روش‌های نوین، بانک دی با این طرح‌ها، هم‌راستا با نیازهای روز جامعه پیش می‌رود و از این طریق، جایگاه خود را در بازار بانکداری تقویت می‌کند.


البته این طرح‌ها، به‌ طور مستقل موفق نمی‌شوند، بلکه مجموع آنها، اکوسیستم بانکی جذاب و قابل‌اعتماد برای مشتریان ایجاد می‌کنند. بانک دی با توجه به تنوع نیازهای مشتریان، مانند کسب‌وکارهای کوچک، خانواده‌ها و نسل‌های آینده، مجموعه‌ سرویس‌ها و محصولاتی را طراحی کرده که هرکدام به‌گونه‌ای برای ایجاد تجربه بانکی بهتر، هدف‌گذاری شده‌اند. این طرح‌ها، کلیشه‌ای نیستند و به‌ویژه در بازار پررقابت ایران، معمولا یک قدم جلوتر از معمول‌اند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز