تیتر20 - شب گذشته مراسم برند نایت و معرفی محصول لاماکو فلو، زیرشاخه جدید آرین موتور، با دیزاینی متفاوت و اجرای 3D مپینگ حرفه ای برگزار شد. آرین موتور در شهرک سینمایی غزالی ، از زیرشاخه جدید خود، لاماکو، و نخستین محصول این زیرشاخه، فلو، رونمایی کرد. این مراسم با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت، رسانهها و نماینده های لاماری برگزار شد.
لاماکو پس از لاماری و آرینا درایو، زیرشاخه جدید آرین موتور محسوب می شود. زیرشاخه ای که قرار است در بخش خودروهای به نسبت اقتصادی به رقابت با حریفان بپردارد. لاماکو را شاید بتوان چیزی شبیه به زیرشاخه MVM در مدیران خودرو دانست. این زیرشاخه جدید در شهرک سینمایی غزالی با شکوه هر چه بیشتر رونمایی شد. همچنین لوگوی جدید لاماکو نیز در جریان رونمایی اولین محصول این زیرشاخه، شب گذشته به نمایش درآمد. شایان ذکر است که نخستین محصول لاماکو نسبت به زیرشاخه لاماری و محصول ایما، یک رده پایین تر قرار می گیرد.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به فلو به عنوان اولین محصول از لاماکو که برای بازار ایران تدارک دیده شده است.
کلاس کراس اوورهای کامپکت و ساب کامپکت در تمام دنیا همواره یکی از محبوب ترین دسته های خودرویی در بین مشتریان هستند و ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. به همین سبب آرین موتور و زیرشاخه لاماکو نیز در اولین گام به سراغ یک کراس اوور کامپکت رفته اند. خودرویی با نام لاماکو فلو که در اصل دانگ فنگ گلوری ۵۰۰ است. دانگ فنگ گلوری ۵۰۰ که در برخی بازارها با نام دانگ فنگ ۵۰۰ و فِنگون ۵۰۰ عرضه می شود، پیشتر نیز به برخی خودروسازان ایرانی پیشنهاد شده بود، اما حالا رسماً توسط آرین موتور رونمایی شده است.
لاماکو فلو در بخش ظاهری طراحی به نسبت ساده ای دارد و این موضوع بهخصوص در نمای عقب و شباهت این خودرو با زوتی پارس خودرو بیش از هر بخش دیگری نمایان است. در نمای جلوی گلوری جلوپنجره مشبک و بزرگ به همراه لبه کرومی، جذابیت به نسبت خوبی دارد و خط و خطوط بدنه هم سبب شده است تا قدری حس و حال اسپرت به آن تزریق شود. چراغ های پشت به صورت جداگانه طراحی شده اند و تم یکدست قرمز آن ها، قدری از مد افتاده به نظر می رسد.
در کل باید گفت لاماکو فلو در طراحی ظاهری خودرویی ساده و به دور از ترندهای امروزی است، اما تناسبات بصری در آن رعایت شده است و نمی توان ایراد خاصی را به آن وارد دانست. لاماکو فلو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۳۸۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۴۵ میلی متر است و فاصله بین دو محور آن ۲۶۵۵ میلی متر اعلام شده است.
از رقبای مستقیم فلو در بازار نیز می توان به ام وی ام X55، ام وی ام X5، ری را، کی ام سی SR3 و تیگارد X35 اشاره کرد.
کابین گلوری را می توان نقطه عطف این خودرو دانست. جایی که تم مشکی – مارون برای آن به کار رفته است و سبک طراحی دریچه ها و جانمایی مانیتور حس و حال اسپرت و جذابی دارد. فرمان سهشاخه با ابعاد کوچک خود به جذابیت فضای داخلی این خودرو افزوده است. فضای ردیف دوم مناسب است و صندوق بار نیز حجم بسیار خوبی دارد.
از امکانات ایمنی و رفاهی فلو می توان به مواردی همچون دو عدد ایربگ، ترمز پارک برقی و اتوهلد، دی لایت، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کنترل حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، ایزوفیکس، سقف پانورامیک، دوربین و سنسور عقب، مانیتور، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، شش عدد اسپیکر، تریم چرمی، خروجی برق ۱۲ ولت، پاور ویندوز، سنسور باران، اتولایت، رینگ های ۱۷ اینچی و… اشاره کرد.
مشخصات فنی
لاماکو فلو در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۴۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر از دور موتور ۱۸۰۰، مجهز است. گیربکس CVT، محور محرک جلو، استاندارد آلایندگی یورو ۵، تعلیق جلوی مک فرسون، تعلیق عقب پیچشی غیرمستقل، مخزن سوخت ۵۰ لیتری و وزن خالص ۱۴۷۰ کیلوگرمی نیز از دیگر ویژگی های فنی لاماکو فلو محسوب می شوند.