تیتر20- شرکت شیائومی که اکنون ۱۸۷ میلیارد دلار ارزش دارد، با افزایش حضور خود در بزرگترین بازار خودروی جهان، از بیواییدی، رهبر خودروهای برقی چین، ارزش بیشتری دارد.
شاسی بلند شیائومی YU7 جدید، رقیب مستقیم «تسلا مدل وای» (Model Y)، ممکن است به این شرکت در دستیابی به این هدف کمک کند. این شاسی، با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای بزرگتر در چین، نشانهای آن از ۱۰ میلیارد دلاری شیائومی در زمینه خودروهای الکتریکی است.
همچنین این خودرو، تغییر تغییری را در مدل کسبوکار شیائومی نشان میدهد و به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که جنبههای کلیدی زندگی روزمره خود را همگامسازی کنند. برخی از سرمایهگذاران میگویند که این اکوسیستم ترکیبی، جایگاه شیائومی را به عنوان رهبر فناوری تریلیون دلاری چین تثبیت خواهد کرد.
سهام شیائومی در ۱۲ ماه گذشته، با توجه به اینکه این شرکت از موفقیت خود در زمینه گوشیهای هوشمند در بازار خودروهای برقی چین بهره میبرد از سه برابر شده و از رقبای پیشی گرفته شده است.
تحلیلگران خوشبین به فروشندگان امیدوارند که خودروی دوم شیائومی که اسپرتتر و لوکستر میشود، به این شرکت کمک میکند تا بخش برق از مصرف برق را جذب کند و ارزش سهامش را حتی بالاتر از آن برد.
تخمین قیمت توسط تحلیلگران برای شاسی بلند YU7 از ۲۵۰ هزار یوان تا ۳۳۰ هزار یوان متفاوت است.
این شرکت مستقر در پکن انتظار دارد در سال جاری، 35 هزار خودرو تحویل دهد که بیش از دو برابر سطح سال گذشته است و پس از عرضه قدرتمند شاسی بلند SU7 خود، به فروش خواهد رسید. شیائومی قصد دارد بخش خودروهای برقی اش را در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به سودآوری دوم برساند.
«ادیسون لی»، تحلیلگر بانک جفریز، گفت: بخشی از استراتژی این شرکت، تقلید با شرکت بر تولید کمتر محصول اما فروش زیاد آنهاست. اولین خودروی آنها موفقیت بزرگی است. اما اگر نتواند آن موفقیت را تکرار کند، قادر نخواهند بود تا حدی که میتوانست، تولید خود را افزایش دهد.
طبق گزارش بلومبرگ، رونمایی از این محصول در روز جاری در حالی صورت میگیرد که پس از تصادف خودروی برقی پرچمدار شیائومی در مارس، برنامههای این شرکت با مشکل مواجه شد. این تصادف، شیائومی را مجبور به رونمایی از شاسی بلند YU7 را در نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل لغو کرد و نهادهای نظارتی را بر آن داشت تا قوانین مربوط به چنین سیستمهای رانندگی خودکاری را سختتر کنند./ایسنا