تیتر20- به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، دکتر مهدی کریمی تفرشی، پژوهشگر دیپلماسی اقتصادی: گروهی بر این باورند که تاسیس فروشگاههای زنجیره ای پیروی از سیاست تشویق تجمیع سرمایههای کوچک به بنگاههای کوچک ضربه نمیزند، درحالیکه گروه آن سوی میدان بر این باورند که فروشگاههای بزرگ از شرایط تخفیف برخوردارند و باعث جذب مشتری میشود، درحالیکه رعایت قوانین و مقررات موجود در حوزه بنکداری رقابت دو بخش را فراهم میآورد، البته گروه موافق بر این باور است که راهحل اساسی نوینسازی صنفهای مخالف فروشگاههای زنجیرهای است، چون فروشگاههای زنجیرهای یکی از الزامات شهرهای بزرگ است.
فروشگاههای زنجیرهای در میان اهداف بیشماری که برای توسعه اقتصادی دنبال میکند، حمایت ملی و فرهنگسازی مصرف کالاهای ایرانی را نیز باید خط مشی اصلی قرار دهند، بهطوری که بسیاری از کالاهای عرضهشده در این فروشگاهها باید تولید داخل باشند، البته برای فروش این کالاها برخی سیاستهای فروش نیز باید درنظر گرفته شود تا به مرور زمان این فرهنگ جا بیفتد، ادامه این رویه در گذر زمان کمک میکند تا تقاضاها مدیریت شوند، مدیریتی که میتواند در راستای توسعه اقتصادی کشور عملکرد موثری داشته باشد.