تیتر20- دکتر اکبر جلیلی، عضو هیئتمدیره و معاون بازاریابی و امور شعب بانک سینا، در همایش مشترک رؤسای دوایر بازاریابی و روابطعمومی، اظهار کرد: نظام جامع بازاریابی حاصل تلاش همه واحدهای بانک سینا است و نقطه عطفی برای اجرای برنامههای منسجم در راستای توسعه بازار به شمار میرود.
وی افزود: ابلاغ این نظام در مقطع زمانی مناسبی صورت گرفت، زمانی که نظام بانکی کشور در حال پوستاندازی و تحول در سیاستهای کلان بانک مرکزی است.
دکتر جلیلی با اشاره به تغییر رویکرد بانک مرکزی در زمینه کنترل رشد داراییها گفت: در گذشته، محدودیت رشد داراییها مانع توسعه فعالیتهای بانکی میشد، اما اکنون با اجرای قانون جدید محدودیت رشد بدهی، تمرکز اصلی بر کنترل منابع و مصارف قرار گرفته است. این قانون برای بانکهایی مانند بانک سینا که عملکرد شفاف و سلامت مالی دارند، محدودیتزا نیست؛ بلکه با عملکرد مطلوب ما در بازار بینبانکی، تحقق اهداف مدنظر تا پایان سال را تسهیل میکند.
معاون بازاریابی و امور شعب بانک سینا افزود: این قانون باعث میشود بانکها از رقابت ناسالم نرخی خارج شوند و منابع را با رویکردی علمی و منطقی جذب کنند. پس از اجرای این قانون، شاهد کاهش رقابتهای نرخی و حرکت بهسمت جذب پایدار منابع خواهیم بود.
وی با تأکید بر سختی بازاریابیهای بانکی گفت: بازاریابی بانکی از سختترین انواع بازاریابی است، زیرا منابع بانکی محدود و در چرخهای میان شبکه بانکی در گردش است و شناخت حساسیت هر مشتری چه در زمینه تسهیلات، موقعیت جغرافیایی یا نوع خدمات قابل ارائه بانک، نیازمند آموزش و رویکرد علمی است که از طریق برگزاری چنین همایشهایی حاصل میشود.
دکتر جلیلی با بیان اهمیت رصد روزانه عملکرد بانک توسط همکاران تصریح کرد: همکاران باید بهصورت مستمر وضعیت منابع و عملکرد بینبانکی را رصد کنند. برخی شعب نیازمند تلاش بیشتر در جذب منابع هستند که با اجرای مدلهای جدید بازاریابی میتوان بدون جابهجایی یا تغییر ساختار، عملکرد آنها را بهبود داد.
وی در گزارش عملکرد بانک سینا اعلام کرد: تا تاریخ امروز، منابع بانک نسبت به سال گذشته بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است؛ در بخش منابع ریالی رشد ۲۷ درصدی و در منابع ارزی رشد چشمگیر ۱۰۱ درصدی ثبت شده است.
عضو هیئتمدیره بانک سینا در پایان در خصوص محتوای نظام جامع بازاریابی تصریح کرد: این نظام بر پایه تحلیل رفتار مشتری، سوابق تعامل بانک با مشتریان و دادههای عملیاتی همکاران تدوین شده است. بر اساس این نظام، محصولات و ابزارهایی طراحی شدهاند که صرفاً جنبه فروش ندارند؛ بلکه مدیریت روابط عمومی، امور شعب و مناطق را نیز پوشش میدهند تا نظام بازاریابی بهصورت یکپارچه در تمامی سطوح اجرایی شود./روابط عمومی بانک سینا
ارسال نظرات
موضوعات روز