پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
شاید بهتر بود که رنو برای تعامل با خودروسازان ایرانی کمی دست بسته تر پای میز مذاکره می نشست و اینقدر آزادی عمل برای این شرکت فرانسوی وجود نداشت.
کد خبر: ۸۸۴۸
تیتر20 – آقای ماشین باز –" کوئید در ایران خودرو تولید می شود.رنوی کوچکی که در حدود 30میلیون تومان قیمت خواهد داشت در ایران خودروتولید می شود چراکه رنویی ها با سایپایی ها به توافق نرسیدند.حتی اگر با ایران خودرویی ها هم به توافق نمی رسیدند به سراغ شرکت های دیگر می رفتیم" این سخنان پیمان کارگر مدیر عامل رنو پارس است.
شاید این سیاست برگ برنده رنو در ایران باشد .رنو تنها شرکتی است که همه خودروسازان دولتی را در پای میز مذاکره دارد و از این اتفاق بهره لازم را می برد در بازار ایران این رنو است که شرایط را تعیین می کند چراکه اگر این خودروساز نشد با خودروساز دیگر مذاکره می کند از این رو به زودی باید شاهدحضور رنویی ها در جای جای صنعت خودرو باشیم.
این نکته را نباید فراموش کرد که حضور رنو در بازار ایران می تواند برای رشد صنعت و ارتقای کیفی آن مفید باشد اما با توجه به اینکه این شرکت سایت بن رو را نیز می خواهد انتخاب خودروسازان بزرگ کشور برای تولید کوئید شاید برای گرفتن امتیاز بیشتر بوده است و اگر خودروسازی ،شرایط رنو را نپذیرد خودروساز دیگر آن را می پذیرد.
رنویی ها در ایران بازی جذابی را به راه انداخته اند.با ایدرو قرارداد همکاری امضا می کنند با سایپایی ها وارد مذاکره شده و در ایران خودرو خودرو تولید می کنند.حال باید دید که با توجه به تولید خودرو در شرکت های مختلف خودروسازی در ایران خدمات پس از فروش را چگونه اداره خواهند کرد. شاید اگر رنو می توانست یک مرکز خدمات پس از فروش با استاندارد های رنو را به صورت مستقل در کشور راه اندازی کند و به همه محصولات تولیدی خدمات ارائه کند می شد بیشتر به وضعیت خدمات پس از فروش این شرکت امیدوار بود.
به هر ترتیب رنو تنها خودروساز خارجی است که توانسته با زیرکی در بازار ایران به شکلی متفاوت تداوم یابد حتی شرکت های قدیمی تری چون پژو و سیتروئن با شرکای خود همکاری را به درستی ادامه دادند و علی رغم ادغام این دو شرکت و تشکیل گروه پژو سیتروئن بازهم سیتروئن در سایپاو پژو در ایران خودرو تولید می شود از این رو خط و مشی تولید در دو خودروساز مشخص است به هر ترتیب عملکرد رنو به این شکل اگرچه معایبی دارد اما نمی توان از محاسن آن که رشد کیفی صنعت خودرو ایران است به سادگی گذشت اما شاید بهتر بود که رنو برای بازی با خودروسازان ایرانی کمی دست بسته تر پای میز مذاکره می نشست و اینقدر آزادی عمل برای این شرکت فرانسوی وجود نداشت.