شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

تیتر20 - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ارتقای سطح سرویس فرودگاه‌ها، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی نباید مسافران را در فرودگاه رها کند، بلکه باید به فکر مسافت مبدا و مقصد تا فرودگاه باشد.
به گزارش  مهر، عباس آخوندی در سالگرد تاسیس شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در آستانه یک تحول بسیار مهم در جهان هستیم، گفت: در مجموعه آنچه در حال رخ دادن در جمهوری اسلامی ایران و ارتباطش با قدرت‌های جهانی و بین‌المللی است، باید با تدبیر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نباید منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح دهیم، افزود: نه تنها ایران بلکه جهان در آستانه یک تحول است و می‌توانیم از مجموعه مناسباتی که در منطقه وجود دارد، به نفع اسلام و کشورهای اسلام و مردم منطقه و بر علیه داعشی‌های مزدور و نیروی‌های افراطی تغییر دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موقعیت بسیار حساسی در منطقه وجود دارد، اظهار داشت: انتخاب شعار همدلی و همزبانی در این سال از سوی رهبر معظم انقلاب ارتباط مستقیمی با این مرحله دارد، ضمن آنکه اتفاقاتی که در سطح جهان در حال رخ دادن است، تغییرات را در نحوه اداره جهان به وجود می‌آورد.

آخوندی با تاکید بر اینکه جهان در آستانه یک اتفاق بزرگ قرار دارد و مهم این است که این شرایط را با حساسیت به پیش ببریم، بیان کرد: باید از هرگونه درگیری بیهوده که می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد، بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی با مسائل بین‌المللی مرتبط است، اظهار داشت: صنعت هوانوردی محدود به درون کشورها نیست و صنعتی است که ملت‌ها باید در صحنه جهان توانایی خود را به این وسیله نشان دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی به عنوان یک صنعت پیشتاز در جهان باید مورد بازسازی قرار گیرد، افزود: در ایران شاید هیچ صنعتی به اندازه حمل و نقل هوایی محدودیت نداشته باشد، ضمن آنکه حمل و نقل دریایی، نفت و مخابرات هم چنین شرایطی دارند.

آخوندی با اشاره به اینکه باید در صنعت هوانوردی جایگاه خودمان را در جهان ارزیابی کنیم، اظهار داشت: باید با استراتژی، قدرت رقابت‌پذیری ایران در صنعت جهان پیگیری شود و اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، به سرعت تنزل پیدا می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین همزمان با تحولاتی که در حوزه سیاست در دست پیگیری است، باید در صنعت هوایی طبق ماموریتی که نظام به ما محول کرده، تعهدات خود را به ایران و نظام اجرایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید اثبات کنیم که آسمان ایران به روی تمام جهان باز است و امنیت در آسمان ایران وجود دارد.

به گفته آخوندی، اولین صحنه رویارویی ما در صحنه بین‌الملل، مدیریت آسمان ایران است، ضمن اینکه اقداماتی برای نوسازی ناوبری، تجهیزات راداری و مدیریتی آسمان ایران شروع شده است. بنابراین خرید سیستم راداری جدید و نرم‌افزارهای مدیریت فضا در دستور کار قرار دارد که با حمایت‌های انجام شده، سرعت بیشتر می‌شود.

وی، موضوع فرودگاه‌ها را گام دوم دانست و گفت: باید صنعت به مثابه یک ابزار برای خدمت‌دهی به شهروندان و انسان‌ها مورد توجه قرار گیرد، زیرا تمام متعلقات این صنعت برای این است که به انسان‌ها سرویس‌دهی کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به حمل و نقل مسافر از درب تا درب، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی نباید مسافران را در فرودگاه رها کند، بلکه باید به فکر مسافت مبدا و مقصد تا فرودگاه باشد.

آخوندی با اشاره به اینکه مگر می‌توان فرودگاهی در 35 کیلومتری شهر ساخته شود اما حمل و نقل ریلی نداشته باشد، افزود: این مشکل را در بخش بار هم داریم و باید سیستم شبکه حمل و نقل هوایی را با زمینی ترکیب کنیم.

وی با انتقاد از اینکه ایستگاه‌های مترو در شهرها با فاصله از فرودگاه‌ها ساخته می‌شوند، گفت: فرودگاه یک هویت ملی است و نخستین جایی به شمار می‌رود که مسافران در بدو ورود با آن آشنا می‌شوند؛ به همین دلیل به جای شماره‌گذاری ترمینال‌ها، به دنبال نامگذاری آنها هستیم تا هویت را به مسافران ارائه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هویت باید واقعی و مسئولانه باشد و نقش بار معنایی خود را ایفا کند، گفت: عوامل فرودگاهی ما چقدر به زبان خارجی مسلط هستند و تا چه میزان می‌توانند به مسافران خارجی کمک کنند؟ بنابراین باید سطح سرویس فرودگاه‌ها ارزیابی شده و ارتقا پیدا کند.

آخوندی با بیان اینکه ارتقای سطح سرویس فرودگاه‌ها، یک مفهوم به هم پیوسته است، ادامه داد: موضوع آرایه فرودگاه‌ها و تصویری که در فرودگاه ارائه می‌شود، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ما در ایران با یکدیگر گفتگو نمی‌کنیم و از تریبون‌ها بیانیه می‌دهیم، افزود: باید هنر ایران در فرودگاه‌ها تجلی داشته باشد، اما باید مواظب باشیم که با علایم صوری، تنزل پیدا نکند. بنابراین باید با هنرمندان بزرگ در این باره صحبت کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر موضوع تجاری‌سازی در فرودگاه‌ها، گفت: البته می‌ترسم که از اصطلاحات استفاده کنم، زیرا تجربه نشان داده که مفهوم‌ها از بین می‌رود. اما معتقدم تجاری‌سازی فرودگاه یعنی از نظر عملکرد روی پای خود بایستیم و در صنعت حمل و نقل و ترانزیت، ایجاد ثروت کنیم.

آخوندی، کارکرد فرودگاه در قبال صنعت حمل و نقل را تجاری‌سازی دانست و افزود: تجهیزات فرودگاهی ما کهنه است و باید کل کارکرد فرودگاه‌ها را با هم سازگار کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم برای صنعت بسیار مهم است، افزود: نباید مردم را معطل ایجاد امنیت کنیم، هزینه امنیت را باید ما بپردازیم نه مسافران. همچنین در بخش بار هم همین‌طور است و نباید تاجران را روزها برای کنترل بار معطل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها باید سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کل عملکرد فرودگاه را بررسی کنند، اظهار داشت: به دنبال بازدیدی که از نمایشگاه هوایی فرانسه داشتم، دیدم که جهان به تدریج آماده تعامل سازنده با ما می‌شود. بنابراین باید هوشمند باشیم و روی پاهای خود بایستیم.

آخوندی ادامه داد: نتیجه تحریم این بود که ما می‌دانیم چگونه، چه و با چه شرایطی امکانات را نیاز داریم؛ بنابراین دیگر نمی‌توان شرایط را به ما تحمیل کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه نوسازی کامل فرودگاه‌ها را باید در برنامه خود بگذاریم، گفت: صنعت هوانوردی، صنعتی پیشران است و وجود بیش از 60 فرودگاه در کشور لازمه داشتن نظام هوایی کوتاه بُرد را نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هواپیمایی آسمان برای نظام کوتاه بُرد تاسیس شد تا به توسعه صنعت در شهرهای درجه دو و سه کمک کند، گفت: به تدریج سهم ناوگان هوایی کوتاه بُرد کم شده است و از یکسو تقاضای گسترده‌ای برای ایجاد فرودگاه‌های کوچک داریم و از سوی دیگر ناوگان در ایران به سمت کوچک شدن پیش می‌رود.

آخوندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا ناوگانی برای هواپیماهای کوتاه بُرد فعال کنیم تا فرودگاه‌های کوچک فعال شوند، افزود: نوسازی ناوگان هوایی با بُرد متوسط و بلند هم موضوع دیگری است که در دستور کار ما قرار دارد و ما حداقل در 10 سال آینده نیاز به 400 هواپیما داریم و باید در صورت رسیدن به توافق، یک فرمول و نرسیدن به توافق، فرمول دیگری را پیاده‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه اداره کل صنعت را بر عهده دارد، افزود: شرکت فرودگاه‌ها به عنوان یک شرکت مستقل باید یکپارچه عمل کند و رمز موفقیت ما یکپارچگی است.

ارسال نظرات
موضوعات روز