دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
اگر به دنبال یک شغل جدید هستید، باید آماده باشید تا راجع به دلیل بیرون آمدن از شغل سابقتان صحبت کنید.
کد خبر: ۲۰۷۱۸
پاسخ درست به «چرا از شغل سابق بیرون آمدید؟»

تیتر 20 - زمانی که یک شرکت یا فردی شما را استخدام می کند، از شما می پرسد «چرا از شغل کنونی می خواهید بیرون بیاید؟» شاید صادقانه بگید که از «رییسم خوشم نمی آید» یا «پول کافی نمی گیرم.»

به گفته سوزی ولچ، نویسنده پرفروش کتاب مدیریت، این پاسخ های منفی می تواند شانس شما را برای استخدام در یک شرکت دیگر از بین ببرد.

پس شما چگونه پاسخ مثبت بدون دروغ بدهید؟

شاید این سوالی که از شما پرسیده می شود، شما را موذب کند، اما برای پرهیز از دروغ، باید بدون اینکه به خواسته های خود اشاره کنید، به فرصت پیش رو تنها تمرکز کنید. پاسخ های معقول به سوال اینکه «چرا از شغل حال حاضرتان راضی نیستید؟» یا «چرا از شغل سابقتان بیرون آمدید؟» به صورت زیر است:

۱. جواب های مصنوعی ندهید

مدیرانی که می خواهند افرادی را استخدام کنند، به طور معمول بسیار خوب می فهمند که پاسخ دهنده با آن ها صادق است یا خیر.

داستان بافی نکنید. دروغ گفتن در این مواقع اصلا کار درستی نیست. از طرف دیگر، حتما سوال را پاسخ دهید و سوالی که از شما پرسیده شد را انکار نکنید.

۲. از اینکه فکر کنند رابطه خوبی با مدیران ندارید، خودداری کنید

یکی اهداف مصاحبه های کاری این است که متوجه شوند دلیل بیرون آمدن فرد از کار سابق، ناشی از مشکل کاری بوده یا از خود شخص. به همین ترتیب قبل از اینکه به مصاحبه می روید، کدورت هایی که با مدیر گذشته داشتید را درون خود حل کنید. به طوری که برای مدیران جدید سوءتفاهم پیش نیاید که شما فردی هستید که رابطه خوبی را با مدیران برقرار نمی کنید یا به قولی، فردی هستید که همیشه ناراضی است.

۳. نشان دهید آینده نگر هستید 

به جای اینکه در رابطه با شرایط منفی شغل گذشته صحبت کنید، بیشتر نشان دهید آینده نگر هستید. همیشه پاسخ هایتان مربوط به آینده باشد. مکالمه را به سمتی سوق دهید که از اهدافتان برای شرکت جدید صحبت کنید و بیشتر به کارهای آینده متمرکز شوید./خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی
ارسال نظرات
موضوعات روز