تیتر20 - بازار خودرو ایران شرایطی شاید بی سابقه را این روزها می گذراند، از این جهت که صف آرایی مشتریان را در مقابل خود می بیند و قهر آنها را کاملا لمس می کند.
این روزها ایرانی ها علاقه ای به خرید خودرو ندارند و می خواهند با "نخریدن" عمق نارضایتی و ناخشنودی شان را از خودروسازان کشور نشان بدهند. اما چرا این اتفاق رخ داده است؟ چرا ایرانی ها با بازار خودرو قهر کرده و رو در روی خودروسازان کشور ایستاده و کمر به تعطیلی آنها بسته اند؟
درست است که عواملی مانند کاهش قدرت خرید و قیمت بالا و امید به ورود خودروهای جدید به کشور، دلایل اصلی رکود فعلی بازار به شمار می روند، اما پشت این برخورد مشتریان پپیامی بزرگ به خودروسازان، نهفته است.
پیام ایرانی ها به خودروسازان داخلی این است که آنها دیگر تاب کیفیت پایین و قیمت بالا و خدمات پس از فروش نامناسب را ندارند و آنها (خودروسازان) باید خود اصلاح کنند. در واقع مشتریان ایرانی به دنبال صاف کردن طلب خود با خودروسازان هستند و می خواهند با تحریم خرید خودرو، آنها را به اصلا و تغییر رویه وادار کنند. باید دید غول های جاده مخصوص این پیام را شنیده اند و اگر این چنین است، چه راهکاری برای عبور از بحران "قهر مشتریان" خواهند اندیشید.