جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن درخواست کرد
وقتی قطعه‌سازی اقدام به سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت می‌کند، منطقی نیست که با توقف تولید خود سرمایه صرف شده را بخواباند.
کد خبر: ۳۵۵۵۳
تیتر20 - سیامک مقتدری،عضو انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی گفت: وقتی قطعه‌سازی اقدام به سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت می‌کند، منطقی نیست که با توقف تولید خود سرمایه صرف شده را بخواباند.

وی با اشاره به برنامه وزارت صمت و چشم‌انداز تعیین‌شده برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو در افق 1404 اظهار کرد: هم‌اکنون توان تولید حداقل دو میلیون خودرو از سوی خودروسازان وجود دارد که بدون شک برای دستیابی به این میزان تولید نیازمند حمایت قطعه سازان هستند.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر مافیای ضد تولید اظهار کرد: اینکه برخی گروه ها به دنیال ضربه زدن به تولید هستند نمی توان تکذیب کرد اما این گروه باید بدانند درحال سوراخ کردن قایق خودشان هستند و با این برخوردها تمام صنعت قطعه سازی و خودروسازی زیان خواهد دید.

مقتدری با تأکید بر این‌که این گروه به اقدامات اینچنینی زحمت بیش از 500 هزار قطعه ساز را زیر سؤال می برند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که در صنعتی سرمایه‌گذاری کرده منطقی برای نگاه‌داشتن ظرفیت خالی ندارد زیرا همراه با ضرر و زیان است. حال در چنین شرایطی بهتر است به دنبال همدلی در صنعت خودرو باشیم تا بتوانیم صنعت خودرو و قطعه سازی را از این وضعیت خارج کنیم.

این فعال صنعت قطعه با تأکید بر این‌که مطرح‌شدن مافیای ضد تولید ملی باید با ارائه دلایل باشد، افزود: البته اینکه چه روندی در طی سال های اخیر موجب ایجاد چنین گروه هایی شده است نیز باید اعلام شود تا در آینده جلوی تقویت این گروه ها گرفته شود. چراکه هم‌اکنون قطعه سازان با مشکلات متعددی مواجه هستند و همه آن‌ها با کمتر از ظرفیت خود مشغول تولید هستند و کارشکنی ها موجب زیان بیشتر قطعه سازان می شود.

وی یادآور شد: اما بدون شک با توجه به سابقه بنده در صنعت قطعه شک ندارم که هیچ قطعه‌سازی حاضر نیست باوجود سرمایه‌ای که صرف این مسیر کرده تولید را حتی با اهداف و انگیزه شخصی متوقف کند./عصرخودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز