دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
رئیس اتحادیه مکانسین‌های خودرو گفت: با وجود محدودیت‌هایی که برای قطعه‌سازان داخلی برای افزایش قیمت وجود دارد این واحدها روش دیگری در پیش گرفتند که شاید بتوان اسم آن‌را کم‌فروشی گذاشت.
کد خبر: ۳۸۷۰۵
تیتر20- علیرضا نیک‌آئین در خصوص افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو گفت: واقعیت این است که بنزین افزایش 50 درصدی در قیمت سهمیه‌ای و سیصد درصد در قیمت آزاد داشته است پس قطعات خودرو اعم از تولید داخل و وارداتی تحت تاثیر این اتفاق، افزایش قیمت خواهند داشت.

وی ادامه داد: عواملی مانند قیمت سوخت، بیمه، حقوق کارگر و مالیات تاثیر غیرمستقیم بر قیمت تمام شده کالای تولیدی دارند، مثلا اگر دولت فشار می‌آورد و مالیات را افزایش می‌دهد باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشد. اکنون نیز با گران شدن بنزین، مخارج یک خانواده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در سال‌های قبل که وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود، رکودی وجود نداشت، تورم تا این اندازه بالا نبود و تحریم نداشتیم؛ با گرانی بنزین تمام قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد، اکنون که فشار تحریم‌ها به اوج خود رسیده این افزایش قیمت‌ها پررنگ‌تر خواهد بود.

نیک آئین در خصوص قیمت قطعات یدکی و میزان افزایش قیمت آنها گفت: قیمت قطعات خودروهای وارداتی که به طور کامل از دست ما خراج شده و نمی‌توان برای آن یک پایه مشخص کرد و هر مغازه‌ای به هر قیمتی که بتواند آن‌را می‌فروشد. اولین اثر گرانی بنزین نیز بر روی قطعات وارداتی و قطعات خودروهایی که دیگر در داخل تولید نمی‌شوند، است.

وی در خصوص قطعات تولید داخل گفت: با وجود محدودیت‌هایی که برای فعالان این حوزه برای افزایش قیمت وجود دارد این واحدها روش دیگری در پیش گرفتند که شاید بتوان اسم آن‌را کم‌فروشی گذاشت. در قطعه‌سازی شاهد هستیم در برخی موارد از متراژ نوار یا از مس به کار رفته کاسته می‌شود و به طور کلی کیفیت کاهش پیدا می‌کند که با توجه به حساس بودن این قطعات در حفظ جان سرنشینان می‌تواند امر خطرناکی باشد./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز