جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
وقتی وارد خانه‌ای می‌شویم، از اولین وسایلی که در دکوراسیون به چشم ما می‌خورد مبلمان منزل است و تاثیر زیادی در نشان دادن نوع سبک و مدل دکوراسیون منزل دارد.
کد خبر: ۳۹۲۲۱
تیتر20- امروزه مدل‌های زیادی از مبلمان در بازار وجود دارند که گاهی این تنوع باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. از مهم ترین نکته در انتخاب مبلمان سبک چیدمان خانه‌ و همچنین مساحت منزل است که باید مورد توجه قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید به راحتی مبل مناسب برای خانه‌ی خود انتخاب و تهیه کنید بهتر است قبل از خرید با انواع مبلمان آشنا باشید. با این مطلب از چیدانه همراه شوید.

با توجه به تنوع
بالای مبلمان، انواع دسته‌بندی‌های مختلفی برای آن وجود دارد که براساس شکل و ظاهر، مواد ساخته شده از آن، ارتفاع و پهنای نشیمن صندلی‌ها و نوع پارچه و طرح به کار برده شده در آن به اسم‌های مختلفی وجود دارند. ولی به طور کلی در ایران مبلمان در سه نوع:

    مبلمان سلطنتی
    مبلمان نیمه سلطنتی
    مبلمان راحتی

وجود دارد.

نمونه‌هایی از مبلمان سلطنتی
مدل مبل سلطنتی (استیل):

همان مبلمان استیل هستند که به دلیل طرح و نقش زیادی که دارند به نام سلطنتی شناخته شده‌اند. این نوع مبلمان در مناطق معدودی از جمله در ایران ساخته و استفاده می‌شوند. از ویژگی‌های ظاهری آن ها؛ ارتفاع، پرکار بودن بدنه مبل، استفاده از طرح‌های خاص، منبت کاری و رنگ آن است. این نوع مبلمان به خانه حس اشرافی و مجلل می‌دهد.
مدل مبل راحتی:

این نوع مبلمان همان‌طور که از اسمش پیداست، مبلمان راحتی هستند که با داشتن پشتی و نشیمن نرم و راحت، برای ایجاد حس آرامش بعد از خستگی، تماشای تلویزیون و نشستن راحت و یا همان لم دادن بسیار مناسبند. این نوع مبلمان دارای نشیمن های بسیار نرم، با ارتفاع کم، دسته های پهن و بالشتی از جنس خود مبل دارند.

مبلمان نیمه سلطنتی (کلاسیک):

مبلمان نیمه سلطنتی که بیشتر با نام کلاسیک شناخته شده‌اند نوعی مبلمان رایج در ایران هستند که از نظر ظاهر، راحتی و قیمت بین دو نوع مبل استیل و راحتی قرار دارند. در این مطلب به مبلمان کلاسیک می‌پردازیم.
مبل نیمه سلطنتی چه نوع مبلی است؟

مبل نیمه سلطنتی نوعی مبل است که نسبت به مبل‌های سلطنتی دارای نقش و نگارهای کمتری است و همچنین اندازه‌های جمع و جورتری دارند و برای انواع خانه‌ها مناسب هستند. مبلمان کلاسیک اغلب به صورت ۷ نفره که شامل یک کاناپه سه نفره و دو نفره و دو مبل تکی است به فروش می‌رسد. به این نوع مبلمان کلاسیک یا نیمه استیل هم گفته می‌شود.

مبلمان نیمه‌سلطنتی

این نوع مبلمان از مبل‌های لوکس به شمار می‌روند که براساس نظم، تقارن و تعادل ساخته می شوند. پارچه‌های مورد استفاده در این نوع مبلمان، دارای طرح‌ و الگوهای ساده هستند و نقش و نگار اضافی ندارند. اغلب مبلمان کلاسیک در رنگ‌های خنثی ساخته می‌شوند و معمولا رنگ‌های روشن و قوی در آنها استفاده نمی‌شوند. مبلمان کلاسیک دارای انواع مختلفی هستند که هم در منازل کاربرد دارند و هم مدل‌های مناسبی برای محیط های اداری، تجاری و خدماتی هستند.


مبلمان نیمه‌سلطنتی
مزایا و معایب مبلمان نیمه‌سلطنتی:
مزایای مبلمان نیمه‌سلطنتی (کلاسیک)

    جای کمتری را نسبت به مبلمان سلطنتی اشغال می‌کند.
    وزن کمتری دارند و برای افرادی که اسباب‌کشی می‌کنند مناسبتر است.
    می‌تواند برای خانه‌های با اندازه‌های مختلف مناسب باشد
    قیمت این نوع مبلمان نسبت به مبلمان سلطنتی مناسبتر است.

معایب مبلمان نیمه‌سلطنتی

    به اندازه‌ مبل راحتی، نرم و راحت نیستند.
    به دلیل استفاده از پارچه و چوب مرغوب در آن ها قیمتی بالاتر از مبل راحتی دارند.
    اگر منزلی دارید که وسایل آن متناسب با سبک کلاسیک نیست، برای خرید مبلمان کلاسیک (نیمه سلطنتی) مجبور به خرید وسایلی متناسب با این سبک هستید در نتیجه هزینه‌ بیش تری را باید صرف کنید.


    به مواردی مانند؛ جایی که قرار است مبلمان استفاده شود، میزان هزینه و بودجه‌ای که می خواهید صرف کنید، رنگ مناسب برای فضای منزل شما و.. در هنگام تصمیم برای خرید مبلمان کلاسیک باید توجه کنید.
     یکی از مواردی که در هنگام خرید مبلمان نیمه سلطنتی باید توجه کنید پارچه‌ استفاده شده در این نوع مبلمان است؛ به درزهای دوخت توجه کنید و اگر پارچه‌ی مخمل در مبلمان استفاده شده است با دست کشیدن بر روی آن در یک جهت و خلاف آن پرزهای پارچه باید به راحتی به حالت قبلی برگردد.

قیمت مبلمان نیمه سلطنتی

موارد مختلفی از جمله: میزان نقش و نگار و کاری که روی مبلمان انجام شده، جنس پارچه و چوب به کار رفته در مبلمان، مدل سرویس، تعداد مبل استفاده شده در سرویس، شرایط بازار و.. بر روی قیمت مبلمان تاثیر دارد. به طور کلی قیمت مبلمان کلاسیک (نیمه سلطنتی) از مبلمان سلطنتی کمتر و از مبلمان راحتی بیشتر است./چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز