پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
رئیس کل گمرک با اشاره به مصوبه هیات وزیران برای ترخیص کالاهای گروه 4 که مصرفی هستند، گفت: بنا به ملاحظات پوشاک وارداتی که عمده این کالاها را تشکیل می‌دهد ترخیص نخواهد شد.
کد خبر: ۴۱۳۵۵
تیتر20- سیدمهدی میراشرفی  با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ترخیص بخشی از خودروهای دپو شده در بنادر و گمرکات و همچنین ترخیص کالاهای گروه 4 ممنوعه، اظهار داشت: در حال حاضر وزارت صمت در حال بررسی ابعاد موضوع است تا اگر احیانا نیاز به دستورالعمل اجرایی داشته باشد، زوایا و ابعاد آن روشن شود.

رئیس کل گمرک تصریح کرد: بسیاری از ثبت سفارش کالاهای گروه 4 منقضی شده در این زمینه ملاحظاتی نیز به منظور حمایت از تولید و شرایط کشور وجود دارد البته باید در نظر گرفت که حقوق مکتسبه‌ای حسب قانون برای عده‌ای که پیشتر بر اساس مقررات ثبت سفارش کالا گرفته‌اند ایجاد شده با همه این وجود قرار است بر اساس ملاحظه اقداماتی انجام شود.

وی در مورد برخی از کالاهای گروه 4 که مصرفی و لوکس هستند، تصریح کرد: قسمت اعظمی از کالاهای بهداشتی مورد مصرف در صنایع این حوزه بوده و ژل‌ها و کرم‌های عنوان شده در کالاها مصرف نهایی ندارد. همچنین تعرفه و فصول  و کدهای طبقه‌بندی آنها تغییر کرده است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه کل حجم کالاهای گروه 4 شناسایی شده 70 میلیون دلار است،‌گفت: این رقم در 40 میلیارد دلار واردات انجام شده به کشور ناچیز است و حتی ارز آن نیز در گذشته تأمین شده است.

رئیس کل گمرک تصریح کرد:‌قسمت عمده‌ای از کالاهای گروه 4 مربوط به پوشاک بود که از ترخیص مستثنی شده است و قابل ترخیص نیستند که رقم آن قابل توجه است و احتمال ترخیص مابقی کالاها وجود دارد./ فارس

ارسال نظرات
موضوعات روز