تیتر20- فرشاد مقیمی در جلسه ستاد ساخت 
ایران خودرو که با حضور مدیران وزارت صمت، مدیران شرکتهای قطعهساز و 
دانشبنیانها برگزارشد، گفت: این تعداد پروژه برای داخلیسازی قطعات، 
نیازمند 6هزارو 420میلیارد ریال (سرمایه گذاری ریالی )و 15 میلیون یورو 
(سرمایهگذاری ارزی )است.
وی افزود:این 21 پروژه از جمله قطعاتی است که دارای ارزبری بالا هستد که 
برای اولین بار درتاریخ صنعت خودرو ، داخلی سازی آنها در دستور کار ایران 
خودرو قرار گرفته که با تحقق این امر جهشی در بومی سازی  قطعات انجام می 
شود .   
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای تامین سرمایه مورد نیاز برای داخلی 
سازی این قطعات گفت : نیمی از سرمایه گذاری مورد نیاز، از محل مطالبات قطعه
 سازان قابل تامین است، نیمی دیگر را نیز وزارت صمت در قالب وام بلند مدت و
 با نرخ سود پایین تامین کند.
مقیمی پیشنهاد کرد : برای تامین سرمایه می توان از سرمایه های مردمی در 
قالب طرح سرمایه گذاری درخودکفایی قطعات استفاده کرد و به ساپکو ماموریت 
داد تا این طرح رابررسی و عملیاتی کند.  
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به شعار سال۹۹ با عنوان جهش 
تولید گفت: صنعت خودرو هیچ خط قرمزی برای خودکفایی قطعات ندارد و تمرکز 
برنوآوری و فنآوری در توسعه خودکفایی با جدیت دنبال میشود.
وی درخصوص الزامات و نیازمندیهای ساخت داخل درسال جهش تولید خاطرنشان کرد:
 تامین منابع مالی مورد نیاز سازندگان برای ساخت داخل از طریق بانکها، 
صندوقها،قوانین و تبصرههای مرتبط با حمایت مالی تولید و همکاری 
تامینکنندگان مواد اولیه در ساخت داخل صنایع بالادستی، افزایش تعرفه و 
حقوق گمرکی قطعات و مجموعههای داخلیسازی شده و تسهیل در واردات ماشین 
آلات مورد نیاز خطوط تولیداز مهمترین الزامات ساخت داخل است.
ایکوپرس_ فرشاد مقیمی در جلسه ستاد ساخت ایران خودرو که با 
حضور مدیران وزارت صمت، مدیران شرکتهای قطعهساز و دانشبنیانها 
برگزارشد، گفت: این تعداد پروژه برای داخلیسازی قطعات، نیازمند 6هزارو 
420میلیارد ریال (سرمایه گذاری ریالی )و 15 میلیون یورو (سرمایهگذاری ارزی
 )است.
وی افزود:این 21 پروژه از جمله قطعاتی است که دارای ارزبری بالا هستد که 
برای اولین بار درتاریخ صنعت خودرو ، داخلی سازی آنها در دستور کار ایران 
خودرو قرار گرفته که با تحقق این امر جهشی در بومی سازی  قطعات انجام می 
شود .   
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای تامین سرمایه مورد نیاز برای داخلی 
سازی این قطعات گفت : نیمی از سرمایه گذاری مورد نیاز، از محل مطالبات قطعه
 سازان قابل تامین است، نیمی دیگر را نیز وزارت صمت در قالب وام بلند مدت و
 با نرخ سود پایین تامین کند.
مقیمی پیشنهاد کرد : برای تامین سرمایه می توان از سرمایه های مردمی در 
قالب طرح سرمایه گذاری درخودکفایی قطعات استفاده کرد و به ساپکو ماموریت 
داد تا این طرح رابررسی و عملیاتی کند.  
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به شعار سال۹۹ با عنوان جهش 
تولید گفت: صنعت خودرو هیچ خط قرمزی برای خودکفایی قطعات ندارد و تمرکز 
برنوآوری و فنآوری در توسعه خودکفایی با جدیت دنبال میشود.
وی درخصوص الزامات و نیازمندیهای ساخت داخل درسال جهش تولید خاطرنشان کرد:
 تامین منابع مالی مورد نیاز سازندگان برای ساخت داخل از طریق بانکها، 
صندوقها،قوانین و تبصرههای مرتبط با حمایت مالی تولید و همکاری 
تامینکنندگان مواد اولیه در ساخت داخل صنایع بالادستی، افزایش تعرفه و 
حقوق گمرکی قطعات و مجموعههای داخلیسازی شده و تسهیل در واردات ماشین 
آلات مورد نیاز خطوط تولیداز مهمترین الزامات ساخت داخل است./ایکوپرس 
 			ارسال نظرات 		 	
 موضوعات روز