وی افزود:این 21 پروژه از جمله قطعاتی است که دارای ارزبری بالا هستد که
برای اولین بار درتاریخ صنعت خودرو ، داخلی سازی آنها در دستور کار ایران
خودرو قرار گرفته که با تحقق این امر جهشی در بومی سازی قطعات انجام می
شود .
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای تامین سرمایه مورد نیاز برای داخلی
سازی این قطعات گفت : نیمی از سرمایه گذاری مورد نیاز، از محل مطالبات قطعه
سازان قابل تامین است، نیمی دیگر را نیز وزارت صمت در قالب وام بلند مدت و
با نرخ سود پایین تامین کند.
مقیمی پیشنهاد کرد : برای تامین سرمایه می توان از سرمایه های مردمی در
قالب طرح سرمایه گذاری درخودکفایی قطعات استفاده کرد و به ساپکو ماموریت
داد تا این طرح رابررسی و عملیاتی کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به شعار سال۹۹ با عنوان جهش
تولید گفت: صنعت خودرو هیچ خط قرمزی برای خودکفایی قطعات ندارد و تمرکز
برنوآوری و فنآوری در توسعه خودکفایی با جدیت دنبال میشود.
وی درخصوص الزامات و نیازمندیهای ساخت داخل درسال جهش تولید خاطرنشان کرد:
تامین منابع مالی مورد نیاز سازندگان برای ساخت داخل از طریق بانکها،
صندوقها،قوانین و تبصرههای مرتبط با حمایت مالی تولید و همکاری
تامینکنندگان مواد اولیه در ساخت داخل صنایع بالادستی، افزایش تعرفه و
حقوق گمرکی قطعات و مجموعههای داخلیسازی شده و تسهیل در واردات ماشین
آلات مورد نیاز خطوط تولیداز مهمترین الزامات ساخت داخل است.
ایکوپرس_ فرشاد مقیمی در جلسه ستاد ساخت ایران خودرو که با
حضور مدیران وزارت صمت، مدیران شرکتهای قطعهساز و دانشبنیانها
برگزارشد، گفت: این تعداد پروژه برای داخلیسازی قطعات، نیازمند 6هزارو
420میلیارد ریال (سرمایه گذاری ریالی )و 15 میلیون یورو (سرمایهگذاری ارزی
)است.
وی افزود:این 21 پروژه از جمله قطعاتی است که دارای ارزبری بالا هستد که
برای اولین بار درتاریخ صنعت خودرو ، داخلی سازی آنها در دستور کار ایران
خودرو قرار گرفته که با تحقق این امر جهشی در بومی سازی قطعات انجام می
شود .
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو برای تامین سرمایه مورد نیاز برای داخلی
سازی این قطعات گفت : نیمی از سرمایه گذاری مورد نیاز، از محل مطالبات قطعه
سازان قابل تامین است، نیمی دیگر را نیز وزارت صمت در قالب وام بلند مدت و
با نرخ سود پایین تامین کند.
مقیمی پیشنهاد کرد : برای تامین سرمایه می توان از سرمایه های مردمی در
قالب طرح سرمایه گذاری درخودکفایی قطعات استفاده کرد و به ساپکو ماموریت
داد تا این طرح رابررسی و عملیاتی کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به شعار سال۹۹ با عنوان جهش
تولید گفت: صنعت خودرو هیچ خط قرمزی برای خودکفایی قطعات ندارد و تمرکز
برنوآوری و فنآوری در توسعه خودکفایی با جدیت دنبال میشود.
وی درخصوص الزامات و نیازمندیهای ساخت داخل درسال جهش تولید خاطرنشان کرد:
تامین منابع مالی مورد نیاز سازندگان برای ساخت داخل از طریق بانکها،
صندوقها،قوانین و تبصرههای مرتبط با حمایت مالی تولید و همکاری
تامینکنندگان مواد اولیه در ساخت داخل صنایع بالادستی، افزایش تعرفه و
حقوق گمرکی قطعات و مجموعههای داخلیسازی شده و تسهیل در واردات ماشین
آلات مورد نیاز خطوط تولیداز مهمترین الزامات ساخت داخل است./ایکوپرس