وي با بيان اينكه به دليل التهاب هاي بازار و پررنگ شدن نقش واسطه ها در بازار، با محوريت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همكاري نهادهاي نظارتي سازوكار جديدي براي فروش خودرو در نظر گرفته شده است، افزود: همانطور كه سرپرست محترم وزارت صمت نيز اعلام كردند، فروش فوق العاده جايگزين فروش فوري شركتهاي خودروساز شده است.
باقري «شفافیت فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزيع» را محور اصلي طرح جديد فروش خودرو در گروه سایپا اعلام کرد و افزود: از سال گذشته و بنابر ابلاغ مدیرعامل گروه، ما در سازمان فروش سایپا تغییرات بنیادینی را در سازوکارها و فرآیندها ایجاد کرده و به سمت شفافیت حداکثری و استقرار نظام عادلانه در عرضه و توزیع رفتیم و در حال حاضر نیز علاوه بر طراحي طرح جديد فروش فوقالعاده خودرو، محدوديتهاي جديدي نيز در نظر گرفته شده و اميدوار هستيم در نتيجه اين اقدامات، نقش واسطهها در بازار به كمترين حد ممكن كاهش يابد و خودرو به دست مصرف كننده واقعي برسد.
قائم مقام مديرعامل سايپا در
پايان به برخي اظهارات نادرست در خصوص تعلل خودروسازان براي اعلام و اعمال
قيمتهای جديد خودرو نيز اشاره كرد و گفت: اينكه گفته ميشود خودروسازان
براي تحويل خودرو منتظر اعلام قيمتهاي جديد محصولات هستند، اظهارنظر
نادرستي است، زيرا بخش عمدهاي از خودروهاي تحويلی، از تعهدات معوق سايپا
هستند و در صورت اعلام قيمتهای جديد نيز با قيمت قبل، تحويل مشتریان
خواهند شد. از سوي ديگر هزينههای انبارداري و نگهداری از خودروها بيشتر از
عددي است كه فرمول شوراي رقابت به قیمتها اضافه میكند!/ سایپانیوز