پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
باوجود شیوع ویروس کرونا و رکود بازار و از همه مهم‌تر کاهش قدرت خرید مردم بازار لوازم ورزشی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و تنها بخشی که توانسته این بازار مرتبط با سلامت مردم را زنده نگه دارد فروش لوازم ورزشی خانگی اعم از دمبل و دوچرخه ثابت است هرچند این فروش هم موقتی بوده و اگر شرایط عوض نشود شاهد تعطیلی بخش زیادی از مغازه‌های میدان منیریه خواهیم بود.
کد خبر: ۴۵۵۶۲
رونق فروش وسایل ورزشی خانگیتیتر20-  «تمام باشگاه‌ها بسته شده، یک مسابقه فوتسال ساده برگزار نمی‌شود و همه هم خودشان را در خانه قرنطینه کردند، به کی بفروشم؟» این صحبت‌های یکی از فروشندگان لوازم ورزشی محله منیریه است که می‌گوید کرونا شکل و شمایل فروش او را تغییر داده است.
 بازاری تخصصی

پیاده‌رو محله منیریه شلوغ است اما مشتریان زیادی در مغازه‌ها به چشم نمی‌خورد. یکی از فروشندگان که مردی میانسال است گفت: اوایل که کرونا شیوع پیدا کرد شرایط بسیار سخت بود، فقط در اسفندماه که منتظر فروش شب عید بودم حدود ۴۰۰میلیون تومان ضرر کردم.  بخش قابل توجهی از لوازم ورزشی تولید داخل هستند اما مشتریان این لوازم معمولا هدف‌دار به دنبال برندهای مورد علاقه خود می‌گردند. این فروشنده در ادامه گفت: منیریه به‌عنوان بورس لوازم ورزشی معمولا محل مراجعه افرادی است که ورزش را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند و این موضوع توانسته بخشی از این بازار را نجات دهد.

فروشنده دیگری که ظاهری ورزشکار دارد این بخش از صحبت‌های امیری را تایید نکرد و گفت: برای من این‌طور نیست. من هم مشتری‌های خاص و ورزشکاری دارم که به دنبال جنس‌های خاص هستند اما تعداد آنها به حدی نیست که توان نجات دادن دخل مغازه را داشته ‌باشد. او تاکید کرد که «اگر فروش شب عید امسال هم مثل پارسال باشد دیگر باید جمع کنم و ببندم.»
 افزایش قیمت داشته اما گران نشده!

روز به غروب نزدیک شده و پیاده‌رو شلوغ‌تر، اما سلیمانی که یکی از فروشندگان این بازار است، می‌گوید از این شلوغی انتظار خرید ندارد: «مردم پول ندارند، وقتی درآمد ندارند و برای هزینه‌های اولیه دست و پا می‌زنند چطور توقع داشته باشم کفش برند یک میلیون تومانی از من بخرند؟»/دنیای اقتصاد
ارسال نظرات
موضوعات روز