پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
شاهین به عنوان یکی از جدیدترین سدانهای بازار ایران تا حالا در جلب توجه خریدارانش موفق بوده و توانسته تبدیل به خودرویی محبوب در بازار شود.
کد خبر: ۵۰۸۱۷
تیتر20 - بیشتر کسانی که برای اولین بار پشت فرمان پرچمدار فعلی محصولات سایپا نشستند چندان انتظار نداشتند که با خودرویی متفاوت نسبت به دیگر سدانهای داخلی همچون تیبا یا ساینا مواجه شوند. تصور این افراد آن بود که شاهین هم خودرویی است که چون تازه به بازار آمده تب و تابی ایجاد کرده و این موج به زودی خواهد خوابید. اما تجربه رانندگی طولانیمدت اولین کسانی که همزمان با آغاز سال 1400 پشت شاهین نشستند و الان بین دو تا سه هزار کیلومتر را با آن رانندگی کردهاند، نشان میدهد که شاهین خودرویی نیست که داستانش به این زودیها در بازار تمام شود. اما چرا شاهین اینقدر زود تبدیل به خودروی محبوب خریداران شد؟
تجربه معمول ما از خودروهای داخلی احساس عذابی وحشتناک در مسیرهای سربالایی و جادههای خارج از شهر است. در تابستان هم معمولاً جرات نمیکنیم زیاد از کولر استفاده کنیم تا مبادا به موتور ماشین فشار زیادی وارد شود و کارمان به تعمیرگاه بکشد. اما شاهین این گونه نیست. یکی از خریداران این خودرو که تا الان بیش از 2500 کیلومتر را با شاهین طی کرده و تجربه رانندگی در بیرون از شهر را داشته، درباره این خودرو در اینستاگرام نوشته: «اکثر مسیرهای حرکتی من کوهستانی، اتوبانی و حتی جاده خاکی با چهار سرنشین بوده و وسایل زیادی هم به همراه داشتیم. خدا رو شکر سواری خوب و راحتی را تجربه کردهایم و عمدتاً از کولر استفاده میکردم و با این حال خودرو نه داغ کرد و نه مشکلی برای خودرو به وجود آمد و مصرف سوخت میانگین هم با وجود کولر حدود 8.5 لیتر در 100 کیلومتر بود».
یکی دیگر از کاربران نوشته که اگر لوگوی سایپا بر روی جلوپنجره را مشاهده نمیکرد اصلاً فکر نمیکرد که با خودرویی داخلی مواجه شده است. این کاربر در یکی از انجمنهای تخصصی خودرویی مجازی گفت:« من تجربه رانندگی با این خودرو در جاده را دارم. پرشتاب و رانندگی با آن آسان است و در سربالایی ها کم نمیآورد و در پیچ ها پایداری آن عالی است. مصرف و ترمزش هم خوب است».
اما سواری شاهین به همان اندازه که در خارج از شهر مطلوب بوده، در داخل شهر نیز نمره قبولی میگیرد. چیزی که توجه خریداران شاهین در مسیرهای درونشهری را به خود جلب میکند سواری نرم و عدم کوبش است که باعث شده بین خودروهای بدنام ایرانی از این نظر همچون پژو پارس و دنا شاهد خودرویی راحت برای خانوادهها باشیم.
دیگر نقطه قوت شاهین عملکرد خوب آن در ترمزگیریهاست که با توجه به وجود توربوشارژر و قدرت بالاتر پیشرانه M15 اهمیتی بیشتر نسبت به دیگر خودروها دارد. پمپ خلاء این خودرو عملکردی بهتر نسبت به سایر خودروهای توربوی داخلی دارد و میتوان روی ترمزهای این خودرو حساب کرد. به عبارت سادهتر، وقتی برای اولین بار پشت فرمان شاهین مینشینید نیاز نیست تا مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن بهترین محدوده ترمزگیری صرف کنید. در شرایط مختلف ترمزگیری سامانههای سهگانه ترمز شاهین عملکرد خوبی دارند. همچنین یکی از نکاتی که باعث میشود تا شاهین ترمزهای بهتری را نسبت به برخی رقبای داخلی داشته باشد، تعادل بهتر آن در هنگام ترمزگیریهای شدید است./ سایپانیوز به نقل از روزنامه هفت صبح