جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
تیتر20 بررسی می کند؛
ایران خودرو در این سال ها با درک اهمیت تولید محصولات شاسی بلند و افزایش رغبت مشتریان به آنها، روند تولید خودروهای موردنظر را حفظ کرده است. این شرکت با آوردن هایما اجازه نداد جای خالی ویتارا چندان حس شده و سبد ایران خودرو از شاسی بلندها خالی بماند.
کد خبر: ۵۱۱۸۹
توسعه تولید شاسی بلندها در قطب خراسان ایران خودرو
تیتر20 - سایت خراسان ایران خودرو با افزایش ظرفیت تولید خود قصد دارد تیراژ محصولات شاسی بلند این شرکت را بالا ببرد  تا همچنان قطب تولید این مدل محصولات در گروه صنعتی ایران خودرو باشد.
 
طبق خبری که مدیرعامل ایران خودرو خراسان چندی پیش منتشر کرده، با بهره برداری از پروژه توسعه خط مونتاژ دو این شرکت، در مرداد سال آینده، ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند در این خودروساز ۵۰ درصد افزایش می یابد. 

به سرانجام رسیدن این پروژه در ایران خودرو خراسان اما از جهات مختلف اهمیت دارد. نخست اینکه تولید در این سایت شهرستانی رشد خواهد کرد و این موضوع به بهبود آمار کلی تولید در مجموعه ایران خودرو می شود. 

ایران خودرو خراسان یکی از بزرگ ترین سایت های شهرستانی خودروسازی کشور به شمار می رود که در این سال ها میزبان محصولات شاسی بلندی مانند ویتارا و هایما بوده است.

 هرچند خیلی ها معتقدند احداث سایت های شهرستانی از جنبه سیاسی برخوردار و توجیه اقتصادی نداشته، با این حال به نظر می رسد در مورد سایت خراسان شرایط فرق می کند. این سایت در این سال ها نه تنها باری بر دوش ایران خودرو نبوده، بلکه کمک حال تولید نیز شده است.

ایران خودرو خراسان همچنین با میزبانی از محصولات شاسی بلند توانست تولید این مدل محصولات را در ایران خودرو تثبیت کند. این شرکت روزگاری میزبان سوزوکی گرندویتارا بود، خودرویی ژاپنی که استقبال خوبی از آن به عمل آمد. همین که شرکتی مانند سوزوکی مجوز مونتاژ محصولش را در ایران خودرو خراسان صادر کرد، نشان از شرایط کمی و کیفی مناسب خطوط تولید این خودروساز دارد.

 ویتارا البته به دلیل اعمال تحریم علیه خودروسازی کشور، مدت هاست در ایران خودرو خراسان مونتاژ نمی شود و جای آن را محصولی چینی به نام هایما گرفته است.

 هایما از اواسط دهه 90 میهمان ایران خودرو خراسان شد و خیلی زود توانست جای خود را در جمع محصولات شاسی بلند بازار باز کند. خراسانی ها این غول چینی را در مدل اس 5 و اس 7 مونتاژ می کنند و آمار کیفیت نیز نشان از سطح کیفی قابل قبول آنها دارد.

در این سال ها رغبت ایرانی ها به خودروهای شاسی بلند بسیار افزایش یافته است. این تغییر میل از واردات خودروهای شاسی بلند شروع شد، با این حال چون بودجه بسیاری از شهروندان به خرید شاسی بلندهای خارجی نمی رسید، روند توسعه این مدل محصولات کند پیش رفت. در ادامه اما خودروسازان داخلی به سمت مونتاژ شاسی بلندها رفتند تا شهروندان بیشتری امکان خرید پیدا کنند. روزگاری پاترول، نیسان مورانو، قشقایی، ویتارا و حالا نیز هایما، از جمله میهمانان شاسی بلند خودروسازی کشور بوده اند که رضایت عمومی از همه آنها بالا بالا بوده است. 

ایران خودرو نیز در این سال ها با درک اهمیت تولید محصولات شاسی بلند و افزایش رغبت مشتریان به آنها، روند تولید خودروهای موردنظر را حفظ کرده است. این شرکت با آوردن هایما اجازه نداد جای خالی ویتارا چندان حس شده و سبد ایران خودرو از شاسی بلندها خالی بماند. 

اهمیت اقدام ایران خودرو خراسان برای افزایش ظرفیت تولید هایما، از این جنبه نیز مهم است که فعلا واردات خودرو آزاد نشده و قیمت شاسی بلندهای خارجی حال حاضر بازار نیز بسیار رشد کرده است. در واقع هرچه تیراژ هایما در ایران خودرو خراسان بالا برود، مشتریان بیشتری می توانند نسبت به خرید خودرویی شاسی بلند اقدام کنند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز