جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان مطرح کرد:
شیوا نیک وظیفه- مجمع عمومی فوق العاده شرکت فولاد خوزستان امروز یکشنبه‌ ۱۶ آبانماه برگزار شد، این مجمع به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت برخط (مجازی) انجام گردید.
کد خبر: ۵۱۷۶۳
تیتر 20 - مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد خوزستان به منظور استماع گزارش هیئت مدیره و حسابرس در خصوص افزایش سرمایه و همچنین تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه با حضور ۵۲ درصدی سهامداران برگزار شد و با حضور اعضای هیئت مدیره در جایگاه قانونی و در ادامه قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیئت رئیسه رسمیت یافت.

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این مجمع عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان مزیت هایی همچون دسترسی ارزان به آب، انرژی و اسکله های مهم صادراتی کشور را داراست. این شرکت همچنین مزیت تولید محصولات طویل و تخت را توامان دارد.

وی به تولید هفت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: تا مهرماه امسال به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول شامل ۹۸۰ هزار تن اسلب و ۷۶۵ هزار تن شمش تولید داشته ایم، البته با توجه به مشکلات قطع برق در تابستان امسال که گریبانگیر تمام فولادسازان کشور بود حدود ۵۳۱ هزار تن از تولید پیش‌بینی شده را از دست دادیم. برای رفع چالش برق با توجه به استمرار کمبود برق در تابستان هر سال، اجرای پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۵۲۰ مگاوات که قابل افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات است در دستور کار است و الان در مرحله مناقصه قرار دارد. در همین مدت زمان هفت ماهه ۹۹۲ هزار تن محصول شامل ۴۰۴ هزار تن شمش و ۵۷۰ هزار تن اسلب به ارزش ۶۰۵ میلیون دلار صادر شده است.

به گفته مدیرعامل فولاد خوزستان ۵۹  درصد از سبد محصولات شرکت صادراتی و مابقی داخلی است. صادرات محصولات فولاد خوزستان به ۲۸ کشور جهان در چهار قاره انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال فروش شرکت معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان بوده که افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است. لازم به یادآوری است که فروش در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بود. بعلاوه اینکه علی رغم کاهش بخشی از تناژ به سبب قطعی برق، حاشیه سود از ۲۷ درصد در هفت ماه سال گذشته به ۳۳ درصد در همین مدت مشابه در سال جاری رسیده است.

امین ابراهیمی با توجه به کسری مواد اولیه در افق ۱۴۰۴، دسترسی به منابع تامین به ویژه سنگ‌آهن را برای نیل به این هدف ضروری می داند.

مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه عنوان کرد: چالش‌‎های اساسی صنعت فولاد علاوه بر تامین مواد اولیه، تولید محصولات میانی و عدم تولید محصولات نهایی و همچنین مشکلات تامین مالی و عدم حمایت از صادرات است.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در این حوزه گفت: از این پس اولویت‌های نخست سرمایه‌گذاری صنعت فولاد کشور حاشیه خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

طرح های توسعه ای فولاد خوزستان

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: این شرکت بر اساس اسناد بالادستی کشور طرح‌های توسعه‌ای متعددی را در نظر دارد که براین اساس ملزم هستیم در افق ۱۴۰۴ به ۸.۵ میلیون تن و در ۱۴۱۰ به ۱۳ میلیون تن تولید دست یابیم.

وی با اشاره به طرح های در حال اجرای فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر، ۱۴۵ طرح توسعه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان با پیشرفت متوسط ۳۳ درصد در دست اقدام توسط فولاد خوزستان انجام می شود که مهم‌ترین آنها  نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث پکیج متالورژی ثانویه و ماشین ریخته‌گری اسلب و همچنین احیا مستقیم زمزم ۲ است که هدف از اجرای طرح ریخته‌گری اسلب، تولید محصولات با ارزش افزوده به ویژه اسلب عریض و آلیاژی و هدف از اجرای پلنت اکسیژن، تامین کمبود اکسیژن برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بعدی است. فولاد خوزستان در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴ پروژه را به اتمام رسانده است.

لازم به دکر است در ادامه این مجمع و پس از سخنرانی مدیرعامل شرکت با حضور ۷/ ۵۲ درصد از سهام داران شرکت فولاد خوزستان افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام و سرمایه این شرکت از ۵۰ هزار میلیارد ریال به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای سال جاری در مجمع عمومی فوق العاده تصویب شد./ روابط عمومی فولاد خوزستان

ارسال نظرات
موضوعات روز