پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سودآوری را به عنوان یک اصل اساسی در هر صنعت و تجارتی از جمله صنعت خودرو اعلام کرد و گفت: سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، ارتقای کیفیت خودرو و پرداخت حقوق سهامداران با سودآوری معنا پیدا میکند.
کد خبر: ۵۲۲۹۱
تیتر 20 - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سودآوری را به عنوان یک اصل اساسی در هر صنعت و تجارتی از جمله صنعت خودرو اعلام کرد و گفت: سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، ارتقای کیفیت خودرو و پرداخت حقوق سهامداران با سودآوری معنا پیدا میکند.
غلامرضا مرحبا در خصوص اهمیت سودآوری در صنعت خودرو اظهار داشت: بدیهی است که هر صنعت، تجارت و کسب و کاری زمانی میتواند به توسعه پایدار دست یابد که سودآور باشد. سودآوری به عنوان یک اصل اساسی در تولید است و صنعت خودرو نیز از این دایره خارج نیست.
وی افزود: تحقق اهداف سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، رشد و پیشرفت صنعت قطعهسازی، ارتقای کیفیت محصول نهایی، کسب حاشیه سود و پرداخت حقوق سهامداران و نیروی کار با سودآوری معنا پیدا میکند، ضمن اینکه مسیرها و شیوههای سودآوری نیز حائز اهمیت است.
وی ضمن تایید افزایش هزینهها و قیمت تمام شده تولید از جمله مواد اولیه گفت: میبایست رقبا وارد عرصه تولید خودرو شوند و صنعت در یک بازار رقابتی در جهت بقای خود و مدیریت هزینهها تلاش و حرکت نماید.
مرحبا در پایان با توجه به عدم تناسب قیمت خودرو با هزینههای تمام شده که به زیان انباشته خودروسازان منتهی شده است، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید در جهت کاهش هزینههای تولید بکوشد و از آنجایی که واردات به دلیل کمبود ارز جاری نیست، قیمت خودرو باید در بازار آزاد رقابتی تعیین شود که رقبا میتوانند اعم از خودروسازان داخلی و خارجی باشند. در رقابت با خودروهای خارجی نیز میبایست درصد اندکی از بازار به آن دسته از خودروهای وارداتی هم کلاس با خودروهای داخلی اختصاص یابد.