شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
یک نماینده ای مجلس در گفتگو با تیتر 20 عنوان کرد:
الله وردی دهقانی گفت: در سال های گذشته مشکل فرار مالیاتی در کشور نه تنها باعث آسیب به درآمدهای دولتی شده، به تولید و اشتغال هم آسیب زده، زیرا فشار مالیاتی تنها روی بخشی از واحدهای تولید و خدماتی بوده و باید با توسعه فروشگاه های زنجیره ای و صندوق های مکانیزه مدیریت شود.
کد خبر: ۵۲۹۵۷
حمایت از فروشگاه های نوین با هدف رونق تولید و کنترل مالیات
تیتر20 -  در سال های اخیر فروشگاه های زنجیره ای در ایران توسعه قابل توجهی داشته، اما هنوز سهم بسیار جزئی در نظام توزیع دارد، این در حالی است که منافع اقتصادی زیادی برای کشور می تواند به ارمغان بیاورد و بر مبنای همین مزیت ها دولت ها در کشورهای توسعه یافته روی این مقوله تاکید زیادی داشته اند، به گونه ای که در کشوری مانند المان حدود 90 درصد از توزیع کشور در بخش فروشگاه های زنجیره ای اتفاق می افتد و از آنجایی که ایران در شرایط کنونی در تحریم به سر می برد و باید از تولید داخلی حمایت کند تقویت این بخش از توزیع کمک می کند تا کالاهای قاچاق وارد چرخه عرضه نشوند.

یک نمایندگان مجلس در گفتگو با تیتر 20 ضمن اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در کشور اتفاق افتاده فرار مالیاتی است، گفت: در حال حاضر دولت با چالش درآمد مواجه است، از طرف دیگر فرار مالیاتی هنوز در کشور زیاد است و باید جلوی آن گرفته شود هر چند مجلس مصوباتی در سال های گذشته درباره صندوق های مکانیزه فروشگاه ها داشته، اما هنوز از سوی دولت به خوبی اجرایی نشده است.

الله وردی دهقانی درباره راهکار جلوگیری از فرار مالیاتی و ساماندهی طرح صندوق های مکانیزه افزود: باید فروشگاه های زنجیره ای در کشور توسعه پیدا کنند و با ساماندهی فروشگاه ها از فرار مالیات جلوگیری شود و از طرف دیگر آنها می تواند همچون ابزاری برای حمایت از تولید باشند، زیرا این فروشگاه ها کمک می کنند تا بازار مناسبی برای واحدهای تولیدی ایجاد شود و از طرف دیگر با عرضه کالاهای داخلی مانع از توزیع کالاهای قاچاق و ... می شوند، از این رو در رونق تولید و اشتغال هم تاثیر گذار هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش توزیع و عرضه باید مبتنی بر شرایط روز عمل کرد، تصریح کرد: در واقع باید عرضه و تقاضای کالا مبتنی بر رضایت مندی مشتری انجام شود، از این رو افزایش عرضه کمک می کند، تا علاوه بر اینکه بازار از حالت انحصار خارج شود قیمت ها هم تعدیل شوند.

او با اشاره به اینکه در سال های گذشته فشار تورم و تحریم ها منجر شده تا برخی از واحدهای تولیدی با چالش مواجه شوند، از این رو حمایت از حلقه های مختلف تولید می تواند تاثیر بسزایی در رونق تولید داشته باشد، گفت: وقتی تولیدکننده ها بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و در بازار هم تقاضا برای آنها وجود داشته باشند درگیر مشکلاتی مانند معوقات تسهیلاتی و ... نمی شوند. بنابراین برای حمایت از تولید باید تمام حلقه ها از تولید تا توزیع به صورت سیستماتیک حمایت شود تا از حالت رکود به سمت رونق برویم.

دهقانی با اشاره به اینکه فعالسازی تولید و توزیع می تواند به اشتغال کشور هم کمک کند، اظهار کرد: ساماندهی بخش توزیع می تواند علاوه بر اینکه مستقیم به اشتغال کشور کمک کند به دلیل تاثیری که در سرمایه در گردش تولید دارد در حفظ اشتغال تولید هم موثر باشد. 

او با تاکید بر اهمیت حمایت از بخش توزیع در کشور گفت: دولت باید صندوق های مکانیزه را به صورت رایگان در اختیار فروشگاه ها قرار دهد، زیرا این مساله مزیت بیشتری برای دولت دارد و می تواند به توسعه درآمدهای مالیاتی کمک کند و از طرف دیگر مسیری برای افزایش فروشگاه های زنجیره ای در کشور به وجود بیاورد.

ارسال نظرات
موضوعات روز