پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
مدیریت توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش ایران خودرو مسوولیت رصد مداوم مسیر توسعه فنآوری و نوآوری در کل زنجیره تولید را برعهده دارد. این مدیریت میتواند با بررسی مداوم تغییرات مورد نیاز و ضروری را شناسایی کند و یا در صورتی که قطار توسعه در حال انحراف از مسیر اصلی بود، هشدارهای لازم را اعلام کند.
کد خبر: ۵۶۰۹۲
تیتر20 - صنعت بدون تکیه به دانش و فنآوری فلج است. در اصل توان پابه پا شدن را نخواهد داشت و در لحظه باید اعلام شکست کند. حالا مراکز تحقیقاتی باید کتاب و تحقیقات خود را در کنار ماشینهای تولیدی قرار دهند و از این دست به آن دست کنند تا نه فقط در تولید تنوع ایجاد کنند، بلکه روزانه کیفیت آن را بالا ببرند که این ارتقا در مقایسه با تولید همان کالا و محصول با خود نیست که بیش از همه باید در حال رصد رقیبان باشد.
مجموعه این عوامل قرار است به رضایت مشتری منتهی شود. رضایتی که از انتخاب و خرید آغاز میشود و به معرفی و تبلیغ محصول ادامه پیدا میکند. مشتریانی که میتوانند وفادار و پایبند باقی بمانند. شرکت ایرانخودرو بر این اساس، مدیریت توسعه محصول و فناوری را در زنجیره ارزش راهاندازی کرده است.
ایرانخودرو و توجه به توسعه محصول مطابق فناوری روز
واحد مدیریت توسعه محصول و فنآوری در زنجیره ارزش قرار است مدیریت ارتباط ایرانخودرو با شرکتهای دانش بنیان را نه تنها مدیریت بلکه این رابطه را تسهیل کند.
طبق اهداف بلندپروازانهای که ایران خودرو برای خود طراحی و هدفگذاری کرده است، نیاز است شرکتهای دانش بنیان و نخبگان در کنار شرکت ایرانخودرو حضور داشته باشند و رابطهای دوسویه را پیش ببرند.
توسعه محصول بدون همکاری و همراهی فناورانه و حضور و شرکت فعال مجموعههای دانش بنیان غیرممکن است، از این روی گروه صنعتی ایرانخودرو قرار است با بازنگری فرآیندهای توسعه در داخل گروه صنعتی و با تمرکز بر شبکه ملی دانش و فنآوری و هم چنین ایجاد همافزایی در شبکه مراکز تحقیقاتی و آزمون و تکمیل مراکز تحقیقاتی موثر در سطح ملی به این هدف دست یابد.
لزوم ارتباط بین صنعت و دانشگاه
از مشکلات صنایع مختلف و واحدهای تولیدی در دنیای امروز، ضرورت ارتباط گیری موثر با یکدیگر است. دیگر هیچ کدام از صنایع نمیتوانند به تنهایی نفس بکشند یا حداقل در طولانی مدت دوام بیاورند. هر کدام از واحدها نیز سیاستها و مدیریتی متفاوتی دارند که تجمیع آنها، دشوار است و جمع کردن آنها در یک ظرف برای همکاری مشترک و ایجاد هدفی واحد برای آنها، کار سادهای نیست و تنها از مسیر شناخت و به کارگیری سیاستهای معطوف به هدف با شناخت شرایط میگذرد.
مدیریت توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش در ایرانخودرو قرار است توسعه روابط تامینکنندگان بزرگ قطعات و مجموعهها و شبکه فنآوری و نوآوری را تسهیل کند و به این ارتباط قوام دهند.
با توجه به مسیری که ایرانخودرو برای آینده خود طراحی کرده و آغوش خود را بر روی شرکتهای دانشبنیان و فنآوری باز کرده است، مدیریت توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش مسوولیت رصد مداوم مسیر توسعه فنآوری و نوآوری در کل زنجیره تولید را برعهده دارد. این بخش میتواند با بررسی مداوم تغییرات مورد نیاز و ضروری را شناسایی کند و یا در صورتی که قطار توسعه در حال انحراف از مسیر اصلی بود، هشدارهای لازم را اعلام کند.
مدیریت یکی از حلقههای اصلی و طلایی در تولید و توسعه تولید است. مسوولیت این بخش بسیار سنگین است که یکی از بخشهای آن هدایت منابع است. از جمله مسوولیتهایی که برای مدیریت توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش در نظر گرفته شده و بر آن تاکید میشود، هدایت منابع داخلی و ملی و بینالمللی برای توسعه فنآوریهای پایه است.
همچنین، تسهیل شرایط برای فعالیت و حضور نوآوران و فنآوران در زنجیره ارزش و پایش برنامههای توسعه محصول مبتنی بر توسعه فن آوری داخلی از جمله وظایفی است که برای این واحد در نظر گرفته شده است.
شرکت ایرانخودرو امیدوار است با توجه به این تغییرات، بتواند به صورت دایمی در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد و با حضور محققان و شرکتهای دانش بنیان علاوه بر آن که به طور دایمی رصد شده و تلاش میکند اصلاح شود، از بهروزترین تکنولوژیهای دنیا بهرهمند شود.