دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
افزایش ایمنی خودروها با داخلی‌سازی ماژول های ال ای دی چراغ روز خودرو توسط کروز
تیتر20 - در حال حاضر با توجه به تحریم‌های فلج‌کننده علیه صنعت خودرو و وضعیت مبهم احیای برجام، لزوم داخلی‌سازی قطعات خودرو بیشتر از گذشته حس می‌شود، در این زمینه شرکت کروز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات خودرو توانسته، سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد و تامین‌کننده اصلی دو خودروساز بزرگ کشور، یعنی ایران خودرو و سایپا باشد.

 در این زمینه شکل‌گیری زنجیره تامین در صنعت خودرو برای افزایش تولید خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این راستا نیز کروز توانسته، روز به روز این زنجیره تامین را تکمیل کند و نیاز خودروسازان به واردات قطعات، مخصوصا قطعاتی که تاکنون در کشور تولید نمی‌شدند، را کاهش دهد، بر همین اساس شرکت کروز برای اولین بار موفق به ساخت ماژول های ال ای دی چراغ دو خودروی پرتیراژ داخلی شده است. 

 ساخت چراغ روز خودروهای داخلی در شرکت کروز
همواره یکی از ضعف‌های جدی در تولید قطعات خودرو در کشور، ضعف در ساخت قطعات الکترونیکی خودرو بود، به طوریکه این قطعات همواره در صدر محصولات وارداتی در صنعت خودرو قرار داشتند، اما حال کروز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و تامین‌کننده قطعات خودرو در کشور موفق به ساخت، یک قطعه حساس الکترونیکی خودرو شده است.

ساخت ماژول‌های ال‌ای‌دی چراغ دو خودروی پرتیراژ داخلی یعنی، پژو 207 محصول ایران خودرو و کوئیک محصول سایپا، توسط کروز اجرایی شده، این درحالیست که قبل از این تکنولوژی تولید ماژول های ال ای دی با بردهای Flexible PCB در داخل کشور وجود نداشت. از سوی دیگر ظرفیت تولید چراغ روز پژو 207، روزانه 400 عدد است. همچنین هم اکنون تیراژ تولید چراغ روز کوئیک 200 عدد است که پیشبینی می‌شود این میزان به روزانه 700 عدد برسد.

تولید سالانه 3.5 میلیون چراغ خودرو توسط کروز
بر اساس این گزارش،شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته‌ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است و در تامین گستره‌ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد.

 در این راستا کروز سالانه بیش از 3.5 میلیون چراغ برای خودروسازان و خدمات پس از فروش تولید می کند که با توجه به بومی‌سازی این محصول، منجر به کاهش چشم گیر خروج ارز از کشور شده است. 
در ساخت چراغ علاوه بر اهمیت ظاهر و زیبایی، قابلیت های ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از 85 استاندارد ملی اجباری خودرو، 17 استاندارد آن متعلق به چراغ است و کروز توانسته همه ی استانداردهای لازم را کسب کند که بر روی چراغ ها حک شده است. بر این اساس تمامی چراغ های تولیدی مطابق با استانداردهای روز و دارای تاییدیه نوع اروپا هستند.

صرفه‌جویی ارزی با داخلی‌سازی قطعات خودرو به وسیله کروز
باید گفت،با داخلی‌سازی این قطعات علاوه بر افزایش کیفیت محصولات که به مراتب بیشتر از نمونه وارداتی آن است، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه‌ای نیز انجام شده است. ذکر این نکته ضروری است که داخلی‌سازی قطعات خودرو با توجه به وجود تحریم‌ها و عدم امکان تبادل دانش و تکنولوژی با شرکای خارجی بسیار مشکل و هزینه‌بر است، اما کروز علیرغم این مشکلات توانسته در راستای داخلی‌سازی قطعات گام بردارد.

 این درحالیست که کروز با توجه به تجربیاتی که طی این سال‌ها به واسطه مقابله با تحریم‌ها و داخلی‌سازی قطعات خودرو به دست آورده، توانسته در مدت زمان هشت ماه ماژول‌های ال‌ای‌دی چراغ خودرو را داخلی‌سازی کند، از سویی این ماژول‌ها قبلا از  کشورهای کره‌جنوبی وچین وارد می‌شدند. 

ارتقاء ایمنی خودروهای ساخت داخل با اقدامات کروز
 با توجه به استانداردهای 85 گانه خودرویی که از سوی سازمان ملی استاندارد تعیین شده، 17 مورد آن به چراغ مربوط می‌شود، از سویی با توجه به این استانداردها تمامی خودروها می‌بایست چراغ روشنایی روز داشته باشند. بر این اساس و نظر به دانش، تجربه و تکنولوژی‌ ساختی‌ که در شرکت کروز و زیر مجموعه‌های آن وجود دارد، این چراغ‌ها با کیفیت حداکثری در این شرکت تولید شده‌اند که این موضوع ایمنی‌ خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد.

همچنین باید به این نکته توجه کرد که شرکت کروز با داشتن یک واحد تحقیق و توسعه کامل و مجّرب به خوبی توانسته در بحث طراحی و تولید قطعات خودرو گام بردارد، به نوعی واحد تحقیق و توسعه کروز بزرگ‌ترین واحد  R&Dدر بین تمامی قطعه‌سازان کشور است که باعث شده اینچنین قطعات حساس و مهمی در این شرکت به تولید برسد.

ارسال نظرات
موضوعات روز