جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
فعال حوزه فروشگاه های زنجیره ای:
اجرای سیاست‌های پیشین درخصوص هزینه‌ها و پروانه‌های کسب و هزینه‌های تجاری‌سازی املاک، برای حوزه‌هایی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند، چندان مناسب نیست. یعنی دولت از یک طرف سود خرده‌فروشی را مدیریت و کنترل می‌کند و از آن طرف قیمت املاک،اجاره‌بها، پروانه تجاری و... به صورت بسیار فزاینده در حال افزایش است
کد خبر: ۵۷۵۷۹
تاسیس فروشگاه‌های بزرگ کاملا از صرفه اقتصادی خارج شده است/ دولت برای مدیریت این صنعت باید مشوق‌هایی درنظر بگیرد
تیتر20 – مدیریک فروشگاه زنجیره‌ای ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار مسکن و قیمت فزآینده مسکن و املاک در کشور، تاسیس فروشگاه‌های بزرگ کاملا از صرفه اقتصادی خارج شده و این امر باعث شده که رشد این صنعت متوقف شود و خدمات‌رسانی به مردم کاهش یابد.

 قربانیان با اشاره به یک راهکار پیشنهادی در این زمینه گفت: دولت برای مدیریت این صنعت باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرد. یعنی همان‌طور که در حوزه تولید، زمین با قیمت پایین در شهرک‌های صنعتی در اختیار کارخانه‌ها گذاشته و قیمت را برای آنها پایین در نظر گرفته و حمایت‌هایی هم به آنها ارائه کرده، باید از صنعت خرده‌فروشی هم حمایت و عنصر زمین را برای صنعت خرده‌فروشی ارزان کند.

او ادامه داد: اجرای سیاست‌های پیشین درخصوص هزینه‌ها و پروانه‌های کسب و هزینه‌های تجاری‌سازی املاک، برای حوزه‌هایی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند، چندان مناسب نیست.

 یعنی دولت از یک طرف سود خرده‌فروشی را مدیریت و کنترل می‌کند و از آن طرف قیمت املاک،اجاره‌بها، پروانه تجاری و... به صورت بسیار فزاینده در حال افزایش است که این دو باهم بالانس ندارد و در طولانی‌مدت باعث ورشکستگی و آسیب جدی به صنعت رسمی خرده‌فروشی از نوع زنجیره‌ای خواهد شد.

قربانیان همچنین گفت: دولت می‌تواند امکان استفاده این صنعت از اراضی با کاربری‌های خدماتی را تسهیل کند و ساختمان‌ها و املاک دولتی واقع در حومه شهرها، با قیمت مناسب در اختیار این صنعت قرار بگیرد.

 او افزود : به طور نمونه دولت می‌تواند در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، همان مدلی را به کار بگیرد که در حوزه احداث مراکز خدماتی بین راهی به کار گرفت و در بین راه‌ها زمین‌هایی را دراختیار سرمایه‌گذاران علاقه‌مند قرار دهد تا در این زمین‌ها مجتمع‌های خدماتی رفاهی تاسیس کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز