جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
عضو انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: ارتقا صادرات چه در خدمات فنی و مهندسی و چه صادرات کلی با وضعیت فعلی آسان نیست و نیازمند داشتن متولی واحد با اختیارات کامل است.
کد خبر: ۶۰۴۰۳

تیتر۲۰- «علی رسولی» ضمن اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب و بسیار مثبت ارزیابی‌کردن این دیدار افزود: حوزه صادرات و به‌خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی باید دارای یک متولی واحد باشد.

وی ادامه داد: صادرات باید یا تحت نظارت و مدیریت وزیر و یا در نهایت معاونتی تحت‌نظر رئیس‌جمهوری باشد تا بتواند مشکلات این بخش را برطرف سازد.

رسولی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۵ دستگاه و سازمان متولی بخش صادرات هستند و همین موضوع سبب شده بسیاری از فرایندها زمان‌بر شده و امر صادرات و به ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی با مشکل و کندی همراه باشد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: اگر صادرات دارای متولی واحد با اختیارت کامل شد آنگاه ما نیز پیشنهادهای خود را برای توسعه بهتر و راحت‌تر صادرات خواهیم داد و به‌این‌ترتیب گشایش خیلی خوبی در این بخش رخ خواهد داد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آقای مخبر ماموریت دادند تا کارگروهی در این زمینه تشکیل داده و از خود پیشنهاددهنده نیز در این کارگروه دعوت به عمل آید.

رسولی ادامه داد: منتظر هستیم این کارگروه تشکیل شود تا با ارائه پیشنهادهای عملی شاهد یک تحول اساسی در بخش صادرات کشور باشیم.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در دیدار با رهبر معظم انقلاب به مشکلات پیمانکاران بخش عمرانی کشور اشاره کرده و طرحی برای رفع مشکلات ارائه شد.

وی گفت: پیشنهاد دادم برای رونق طرح‌های عمرانی کشور با توجه‌ به محدودیتی که بودجه عمرانی با آن درگیر است از میان همه پروژه‌های نیمه‌تمام ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه شناسایی شود.

رسولی ادامه داد: پس از شناسایی این پروژه‌ها آنها را به ۱۰ کنسرسیوم از شرکت‌های توانمند داخلی واگذار کرده تا آنها خود سرمایه‌گذاری کرده و پروژه‌ها را به سرانجام برسانند و سپس از محل سود حاصل سرمایه‌گذاری خود را بازگردانند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: این عمل سبب خواهد شد بار زیادی از بودجه عمرانی کشور برداشته شود و اشتغال زیادی هم ایجاد شود.

وی گفت: بروکراسی و قوانین موجود اجازه این کار را نمی‌دهد؛ بنابراین باید اقدامی نو اندیشید./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز