جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی کشور با اشاره به واردات غیرمجاز پوشاک ترک و بنگلادشی به کشور، گفت: این موضوع تهدیدی برای صنعت پوشاک است و این صنعت را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۱۴۱۶

تیتر۲۰- مجید افتخاری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق پوشاک به طور کامل رها شده است، اظهار داشت: براساس گزارش‌های میدانی ما قاچاق پوشاک افزایش یافته و پوشاک به صورت برنامه‌ریزی شده و مسافری وارد کشور می‌شود. 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی کشور با اشاره به واردات پوشاک از کشور ترکیه به صورت قاچاق، اظهار داشت: واردات پوشاک از کشور ترکیه بسیار فراوان است و نکته مورد توجه این است که به غیر از واردات مسافری بخش زیادی از این کالاها به صورت بسیار آسان توسط خریدهای اینترنتی وارد کشور می‌شود. 

وی اظهار داشت: واردات پوشاک به صورت اینترنتی به این صورت است که متقاضی خرید پوشاک می‌تواند از طریق سایت‌های فروش در فضای مجازی هر نوع لباس با هر برندی را از کشور ترکیه خریداری کند و چند روز بعد از خرید کالای مورد نظر خود را در منزل تحویل بگیرد. 

 افتخاری اظهار داشت: این در حالی است که تولید کننده برای واردات مواد اولیه حتی ممکن است باوجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شود.

افتخاری با اشاره به ورود پوشاک استوک از بنگلادش بیان داشت: این واردات بدون ملاحظات بهداشتی و استاندارد انجام می‌شود و حتی قیمت تمام شده پوشاک بنگلادشی قاچاق به کشور از قیمتی که این  کالا را از کشور بنگلادش خریداری کنید ارزان‌تر است. 

وی اظهار داشت: با این شرایط تولید پوشاک برای تولید‌کننده و سرمایه‌گذار هیچ توجیهی ندارد، صنعت پوشاک کشورمان از پتانسیل‌های بسیاری برخوردار است ولی با این وضعیت امکان تولید فراهم نیست و تولید پوشاک با چالش‌های بسیار فراوانی مواجه است. 

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی کشور با بیان اینکه تولید‌کنندگان در شرایط فعلی اقتصاد با مشکلات بسیاری مواجه هستند، گفت: واردات غیرمجاز پوشاک نیز مشکلی را به معضلات تولید‌کننده افزوده است و با این شرایط توان تولید از تولید‌کنندگان گرفته شده است./فارس

ارسال نظرات
موضوعات روز