يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
مجموع دستاورد‌های توبانک، در عرصه خدمات غیرحضوری ۲۴ ساعته به مشتریان بانک گردشگری، چالش‌های گذار از بانکداری الکترونیک به دیجیتال را به تدریج، مرتفع و مسیر‌ها را هموارتر از گذشته کرده است؛ اقدامی که نشان می‌دهد بانک، به معنای فیزیکی آن می‌تواند نباشد، اما بانکداری و ارائه سرویس و محصول همواره وجود دارد؛ همان‌چیزی که شعار بانکداری در عصرتحول دیجیتال است: «بانک نیست، بانکداری هست!»
کد خبر: ۶۷۶۹۹

تیتر20- بانک گردشگری با پوشش گسترده خدمات متنوع بانکی به صورت غیرحضوری از طریق اپلیکیشن توبانک، گام بزرگی در مسیر توسعه بانکداری الکترونیک و پیشروی به سمت بانکداری دیجیتال برداشته است. 


وداع با شیوه‌های سنتی برای انواع خدمات بانکی از جمله نقل و انتقال پول و سرمایه‌گذاری با این اپلیکیشن، سفر مشتریان بانک گردشگری را دلپذیرتر از گذشته کرده است. 


کاهش شعب، افزایش اپلیکیشن‌ها
در حال حاضر، تعداد شعب بانکی ایران، دو برابر استانداردهای جهانی است. این در حالی است که با رواج بانکداری دیجیتال و ظهور شعب مجازی، به تدریج اپلیکیشن‌های‌ موبایلی، جایگزین عملیات بانکی می‌شوند؛ اتفاقی که در ایران نیز آهسته و پیوسته در حال رخ دادن است. 


آمار بانک مرکزی در شهریورماه سال گذشته، بیانگر ۱۹ هزار و ۱۶۷ شعبه بانکی فعال در کشور است، در حالی که این رقم در سال ۱۳۹۸ برابر با ۲۲ هزار و ۵۸۳ شعبه بوده است. داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد طی حدود چهار سال گذشته، تقریبا 3500 شعبه بانکی در کشور کاهش یافته و اپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانکی با خدمات غیرحضوری، ظهور و بروز یافته‌اند. 


گسترش فناوری‌های نوین در عرصه بانکی، توسعه سریع خدمات غیرحضوری با شیوع کووید 19، پیشروی به سمت تحول دیجیتال و کاربرمحوری به جای محصول‌محوری مبتنی بر نیازهای نسل‌ زد و آلفا، راه‌اندازی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی را از سوی بانک‌ها و موسسات مالی ضروری ساخته است. تعدد این اپلیکیشن‌ها، مسئله رقابت بین آنها را در بین مشتریان بانکی، جدی‌تر و جذب مشتریان را پیچیده‌تر کرده است. در این شرایط، برخورداری از مزایای رقابتی مشتری‌محور، برگ برنده اپ‌های بانکی است.


در این زمینه، اپلیکیشن توبانک (TOBANK)، متعلق به بانک گردشگری، در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و گذار به سمت بانکداری دیجیتال، یک اتفاق مثبت در حوزه اپ‌های بانکی است.


 با استفاده از این اپ موبایلی، امکان احراز هویت و افتتاح حساب آنی و آنلاین میسر است. علاوه بر این، درخواست تسهیلات کارت اعتباری، ثبت‌نام وام ازدواج و فرزندآوری، صندوق سرمایه‌گذاری، کارت هدیه شخصی‌سازی‌شده، کارت ‌به ‌کارت از مبدا بانک گردشگری و سایر بانک‌ها، بیمه مسافرتی، نیکوکاری، مشاوره مالی، سامانه پیچک، خدمات خودرو، پرداخت قبوض، خرید شارژ، بسته‌ اینترنتی و بسیاری خدمات دیگر، از این طریق امکان‌‌پذیر است. 


برگ برنده توبانک
آنچه توبانک را در رقابت با سایر اپلیکیشن‌های موبایلی برای مشتریان، سرافراز و سربلند می‌سازد، توجه به مقولاتی مانند سرعت، سادگی و امنیت با طراحی UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) مناسب، ویژه مشتریان است. بسیاری از کاربران به دلیل ازدحام سرویس‌ها روی اپلیکیشن‌های بانکی یا سرعت پایین آنها، عطای استفاده از این برنامه‌ها را به لقای آن می‌بخشند.


برخی دیگر نیز از عدم امنیت پلتفرم‌های موبایلی و افشای اطلاعات حساب و عملیات بانکی‌ واهمه دارند و معتقدند ابعاد امنیتی و پوشش مخاطرات، کمتر از سوی مالکان و توسعه‌دهندگان مدنظر قرار می‌گیرد. بنابراین ترجیح می‌دهند تنها در مواقع ناچاری به اپلیکیشن‌ها روی بیاورند.

 
در این زمینه، توبانک ضمن تصریح بر امنیت سپرده‌ها و تضامین تاکید کرده «مبالغ سپرده‌های مشتریان در چارچوب ضوابط قانونی و تا سقف قانونی تعیین‌شده، مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانک مرکزی و بانک گردشگری است.» بنابراین تمامی موارد امنیتی که برعهده بانک است، توسط توبانک، رعایت شده و مسئولیت تقصیر، برعهده این اپ است.


در این شرایط، توبانک به عنوان شعبه مجازی بانک گردشگری، فاقد شعبه فیزیکی برای مراجعه و انجام عملیات بانکی است و همه امور مشتریان از درگاه اپلیکیشن انجام می‌شود.


 این اپلیکیشن با درک دغدغه‌های مشتریان، نه تنها از امنیت بالا، سرعت مناسب و سهولت در بهره‌مندی از خدمات برخوردار است، بلکه با تنوع خدمات کاربردی و موردنیاز کاربران، اعتماد آنها را جلب و اعتبار خود را فزونی بخشیده است. 


ارائه تسهیلاتی مانند وام ازدواج و درخواست تسهیلات غیرحضوری در کمترین زمان با فرایند ساده طی چند مرحله، بدون اتلاف وقت، هزینه و بوروکراسی‌ بانکی، مراجعه متقاضیان به بانک‌ و چالش‌های ناشی از آن را به شدت کاسته و افراد را به سمت خدمات توبانک سوق داده است. مشتریان می‌توانند اپلیکیشن توبانک بانک گردشگری را به راحتی دانلود کرده و با دارا بودن حساب سپرده در بانک گردشگری، مثلا برای سفارش کارت هدیه از طریق پنل، حساب کاربری ایجاد نمایند.


از دیگر خدمات توبانک، می‌توان به BNPL (Buy Now, Pay Later) یا «الان بخر، بعدا پرداخت کن» اشاره کرد. این اپلیکیشن، با برخورداری از ده‌ها پذیرنده طرف قرارداد معتبر از اسنپ، تپسی، فیدیبو و دیجی‌کالا گرفته تا ازکی، سینماتیکت، فیلیمو، نماوا و بسیاری برندهای دیگر و نیز مراکز خرید در شهرستان‌ها، این امکان را برای مشتریان بانک گردشگری فراهم کرده تا از سرویس‌های اعتباری به بهترین نحو استفاده نمایند.


اتفاق ارزشمند دیگر، سود موثر سالیانه صندوق سرمایه‌گذاری آمیتیس متعلق به بانک گردشگری در اپلیکیشن توبانک به میزان 26.8 درصد است. طبق اعلام روابط عمومی بانک گردشگری در دی‌ماه امسال، سرمایه‌گذاران این صندوق سرمایه‌گذاری که سود 24 درصد ماهیانه دریافت می‌کنند، چنانچه مجددا سود دریافتی را سرمایه‌گذاری نمایند، در پایان هر سال، 26.8 درصد سود موثر سالیانه دریافت خواهند کرد. 


طبق بخشنامه فروردین‌ماه 1401 سازمان امور مالیاتی، تمام درآمدهای صندوق سرمایه‌گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی، از پرداخت مالیات معاف است که این مسئله، مزیت مهمی برای سرمایه‌گذاران صندوق به شمار می‌رود. بنابراین سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری آمیتیس می‌توانند از خدمات ضمانت تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و گواهی تمکن مالی با استفاده از خدمات توبانک بهره‌مند شوند. 


برگزاری گردهمایی‌های مختلف مانند جشنواره‌ها و مسابقات از دیگر اقدامات توبانک است. در این رابطه، طرح «۸شنبه» توبانک، بر اساس امتیازدهی به موجودی شخص در هفته قبل از آن و قرعه‌کشی در روزهای شنبه‌ به مدت ۸ هفته، از جدیدترین طرح‌ها در پاییز و زمستان امسال، همراه با اهدای جوایز به برندگان بوده است.
بانک نیست، بانکداری هست! 


مجموع دستاوردهای توبانک، در عرصه خدمات غیرحضوری 24ساعته به مشتریان بانک گردشگری، چالش‌های گذار از بانکداری الکترونیک به دیجیتال را به تدریج، مرتفع و مسیرها را هموارتر از گذشته کرده است؛ اقدامی که نشان می‌دهد بانک، به معنای فیزیکی آن می‌تواند نباشد اما بانکداری و ارائه سرویس و محصول همواره وجود دارد؛ همان‌چیزی که شعار بانکداری در عصرتحول دیجیتال است: «بانک نیست، بانکداری هست!»

 

ارسال نظرات
موضوعات روز