پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
برند لیوان یکی از خودروسازان جدید چینی است که در نتیجه همکاری مشترک با یکی از خودروسازان بخش خصوصی ایران، راهی بازار خودرو کشورمان خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۴۱۷

تیتر20 - صنعت خودرو ایران در سال‌های اخیر شاهد عقد قراردادهای زیادی با شرکت‌های خودروساز چینی بوده است که برخی از آن‌ها مانند JAC و چری به تولید محصولات در طولانی مدت تبدیل و برخی نیز به جز مدت زمانی اندک، نتوانستند راه خود را در ایران پیدا کنند.

یکی از برندهایی که جدیدا اخباری از آغاز همکاری آن با یک شرکت خودروساز بخش خصوصی به گوش می‌رسد، شرکت لیوان اتو چین است که در مراحل نهایی همکاری قرار دارد.

شرکت لیوان چه زمانی تاسیس شد و چه خودروهایی تولید می‌کند؟

شرکت لیوان اتو نتیجه همکاری مشترک بین دو خودروسازی لیفان و جیلی در سال ۲۰۲۲ میلادی است. البته این برند در سال ۲۰۰۰ میلادی با نام ماپل تاسیس شده بود اما همکاری جیلی و لیفان این برند را به موقعیت کنونی رساند.

شرکت لیوان در کشور چین با خودروهای برقی و سیستم‌های متنوع تعویض باتری شناخته می‌شود و در برخی بازارها مانند روسیه، خودروهای این برند به عنوان محصولات اقتصادی جیلی خریدوفروش می‌شود و دلیل این امر هم تولید خودروهای لیوان بر پایه پلتفرم‌های جیلی است.

اولین خودرویی که توسط ماپل تولید شد، خودرو هوآپو بود که بر اساس سیتروئن ZX دهه ۹۰ ساخته شد. سهام این شرکت در سال‌های بعدی چند باری دست به دست شد و عملا با ورود جیلی، این شرکت نیز مسیر تازه‌ای پیش روی خود گشود و دست به تولید خودروهای برقی اقتصادی زد.

شرکت لیوان از سال ۲۰۲۲ خودروهای لیوان ۹، لیوان ۷، لیوان S۶ پرو، لیوان X۳پرو و لیوان X۶ پرو را به بازار عرضه کرده است.

این شرکت البته همچنان به برنامه اصلی خود که تعویض باتری خودروهای برقی با روش‌های دوستدار محیط زیست است ادامه داد و تا به امروز، بیش از ۳۰ استاندارد تعویض باتری را ارائه کرده و بیش از ۱۰۰۰ پتنت را در زمینه های "تعویض باتری، ایستگاه تعویض باتری و وسایل تعویض باتری" به ثبت رسانده است./ پرشین خودرو

ارسال نظرات
موضوعات روز