پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند؛
افق کوروش با تاکید بر توانمندسازی نیروی انسانی و پرورش نیروهای متعهد و متخصص، زمینه رشد خود را فراهم کرده است. 
کد خبر: ۷۱۵۰۴

تیتر20 - «شرکت فروشگاه‌های زنجیره افق کوروش» با رشد و توسعه سال‌های گذشته به بازار مناسبی دست یافته است و به دلیل حضور در بورس برای سرمایه گذاران جذابیت دارد. درآمد عملیاتی این مجموعه در صورت مالی ۳ ماهه منتهی به خرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه ۷۵ درصد رشد کرده است. یکی از شاخه‌های تاثیرگذار بر رشد بازار افق کوروش و افزایش درآمدهای عملیاتی، نیروی انسانی است.

 
این شرکت فروشگاهی، در صورت مالی خود، ۱۴ هدف و راهبرد را ارائه کرده است. یکی از این راهبردها، توانمندسازی نیروی انسانی و پرورش نیروهای متعهد و متخصص است. افق کوروش ۱۷ هزار و ۸۳۸ شاغل دارد که ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر از آن‌ها در فروشگاه‌ها فعالیت دارند. 


در نتیجه حدود ۶۵ درصد کارکنان این مجموعه، در فروشگاه‌ها فعالیت دارند. افق کوروش، در بخش‌های ستادی، انبار و پخش و شبکه‌های اجتماعی هم نیرو جذب می‌کند اما موضوعی که این شرکت را متفاوت می‌سازد، تاکید ویژه بر آموزش نیروی انسانی، جوان گرایی و مزایای شغلی و رفاهی است. این شرکت، در طول سال، دوره‌های حضوری و مجازی را برای کارکنان برگزار می‌کند. 


آموزش و سن نیروی انسانی 
صورت مالی افق کوروش نشان می‌دهد که در طول سال، ۴۰ ساعت آموزش به ازای هر نفر از کارکنان ستاد، ۴ ساعت آموزش به ازای هر نفر از پرسنل فروشگاه، ۱ ساعت آموزش به ازای هر نفر از پرسنل انبار و ۱.۵ ساعت دوره‌های متنوع به ازای هر نفر به صورت عمومی، برگزار می‌شود. بر این اساس، ۲۰۸ هزار ساعت آموزش ارائه شده است که ۱۸۰ هزار ساعت آن مربوط به کارکنان فروشگاهی است. 


ضریب بهره وری آموزش، زمانی افزایش می‌یابد، که سن کارکنان به گونه‌ای نباشد که انگیزه‌های آنان را برای پیشرفت شغلی مسدود کند یا کاهش دهد. نمودار میله‌ای سن کارکنان افق کوروش در محدوه ۳۰ تا ۳۵ سال متراکم‌تر است. در محدوده سنی بالاتر از ۳۹ سال تراکم سنی کارکنان به کمترین میزان می‌رسد؛ در حالی در محدوده ۱۹ تا ۳۵ سال هم تراکم کارکنان بالا است. در نتیجه عمده کارکنان افق کوروش کمتر از ۳۵ سال سن دارند. 


داده‌های مربوط به تعداد کارکنان زیر ۳۵ سال، موید تفسیر یاد شده از نمودار میله‌ای سن کارکنان است؛ به طوری که از ۱۷ هزار و ۸۳۸ شاغل این مجموعه، ۱۳ هزار و ۲۲ نفر، کمتر از ۳۵ سال سن دارند. در نتیجه بیش از ۷۳ درصد کارکنان افق کوروش کمتر از ۳۵ سال سن دارند. بیشترین تراکم سنی مربوط به کارکنانی است که در سن ۳۲ سالگی قرار دارند؛ سنی که فرد دوره ابتدای جوانی و سردرگمی‌های آن را طی کرده و آماده تثبیت در شغل و زندگی است.

 
در این بین، افق کوروش بیشترین کارکنان خود را در شهرهای بزرگ مستقر کرده است. تا ۳۱ خرداد، ۳ هزار و ۷۱۱ نفر از کارکنان این شرکت (استخدام مستقیم) در تهران شاغل بودند که بیشترین در کل کشور است. پس از تهران، افق کوروشِ فارس و اصفهان، به ترتیب ۷۵۸ و ۶۴۷ نفر از کارکنان دارای اشتغال مستقیم را به خود اختصاص داده اند. 


اشتغال‌زایی غیرمستقیم 
توسعه اشتغال‌زایی غیرمستقیم از طریق اعطای فرانچایز (نمایندگی) از دیگر چارچوب‌های توسعه ای، افق کوروش در زمینه منابع انسانی متخصص و متعهد است. تا ۳۱ خرداد سال جاری، ۱ هزار و ۹۸۸ فروشگاه فرانچایز ذیل برند برند افق کوروش راه اندازی شده است. برای این بخش هم مزایای آموزشی برای کارکنان تعریف شده است. این کار از طریق ارسال سرپرست مربی به صورت رایگان و ارائه تمامی آموزش‌های فروشگاهی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز