تیتر20-لوگوی جدید مزدا نخستین بار در جولای 2024 در اداره اختراعات ژاپن به ثبت رسید. با وجود طراحی تخت و عاری از لبههای تیز و جزئیات سه بعدی، باز هم هویت این لوگو را میتوان تشخیص داد. بنابر اعلام مزدا، نشان جدید در نمایشگرهای لپتاپ و تلفن های هوشمند، بهتر دیده میشود.
با توجه به ترکیب رنگ مشکی و سفید لوگوی جدید، این ادعا دور از واقعیت نیست اما جای خالی ترکیب نور و سایه در فرم سه بعدی لوگوی قبلی را میتوان حس کرد. پهنای لوگو در بخش بالا و پایین، کاهش یافته است درحالیکه فرم بالهای مرغ دریایی هم صاف به نظر میرسد.
مزدا در 30 ژانویه 1920 تاسیس شد، اما در سال 1931 به صنعت خودروسازی وارد شد. اولین خودروی سواری این برند یعنی R360 هم در سال 1960 عرضه شد. لوگوی مزدا در طول سالها چند بار تغییر کرد تا در سال 1975 به شکل مدرن درآمد. لوگوی الماسی-شکل در سال 1991 و نشان با الهام از بالهای مرغ دریایی هم در سال 1997 معرفی شد
مزدا تنها شرکتی نیست که در سالهای اخیر، لوگوی خود را تغییر میدهد. به علت تحولات صنعت خودروسازی و تغییر سلیقه مخاطبان، بسیاری از شرکتها از جمله فولکس واگن، آئودی، مینی، ب ام و، ولوو، لوتوس، سیتروئن، رنو، نیسان، فورد، بیوک، لانچیا، لامبورگینی، استون مارتین، جیلی و جگوار نیز فرم سادهتری از نشان خود را معرفی کردهاند./باما