سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۹
حمید قنبری، مدیر مارکتینگ بیمه سامان:
پیش از این محصولات بیمه در ایران به صورت سنتی به کاربران عرضه می‌شد اما تکنولوژی‌های نوین به کمک صنعت بیمه آمد. حمید قنبری، مدیر مارکتینگ بیمه سامان می‌گوید با داده‌های در دسترس می‌توان محصولات بیمه را شخصی‌سازی کرد تا کاربر با آن محصول ارتباط بهتری برقرار کند.
کد خبر: ۷۶۱۷۸

تیتر20- پیش از این محصولات بیمه در ایران به صورت سنتی به کاربران عرضه می‌شد اما تکنولوژی‌های نوین به کمک صنعت بیمه آمد. حمید قنبری، مدیر مارکتینگ بیمه سامان می‌گوید با داده‌های در دسترس می‌توان محصولات بیمه را شخصی‌سازی کرد تا کاربر با آن محصول ارتباط بهتری برقرار کند. متن کامل گفت‌وگوی اینشورتک با حمید قنبری را در ادامه می‌خوانید.

جریان داده و فناوری‌های نوین اطلاعاتی در مسیر بازاریابی بیمه، چه تاثیری گذاشته است؟

صنعت بیمه در ایران، اگرچه به لحاظ تنوع محصولات، مسیر به نسبت خوبی را طی کرده، ولی در بخش بازاریابی ضعیف عمل کرده است و ما نتوانسته‌ایم در صنعت بیمه تنوع محصولات خود را به شیوه‌های نوین بازاریابی به مصرف کننده‌ها معرفی کنیم. صنعت بیمه از نگاه مصرف کننده عمومی، در بیمه شخص ثالث که اجباری هست، خلاصه شده است. البته به بیمه درمان هم به دلیل درگیری روزمره افراد با درمان و هزینه‌های بالای خدمات درمانی، اقبال نشان می‌دهند اما بقیه محصولات بیمه، از نگاه کاربران ایرانی مغفول مانده است. صنعت بیمه تنوع محصول گسترده‌تری دارد ولی در بازاریابی، نتوانسته‌ایم خیلی اثربخش باشیم. نفوذ صنعت بیمه در میان عموم مردم ایران پایین است.

چه عواملی در پیش آمدن این وضعیت اثر گذاشته است؟

بخشی از این وضعیت، محصول شرایط نامناسب اقتصاد جامعه ایرانی است. از طرفی عملکرد ضعیف شرکت‌های بیمه‌ای، به این شرایط دامن زده و باعث شده که نفوذ بیمه در ایران ضعیف باشد. طیف گسترده‌ای از محصولات در ایران وجود دارد که مصرف کننده شناخت خوبی از آنها ندارد و عدم شناخت باعث می‌شود از این محصولات استفاده نشود.


برخی از جریان ضعیف داده در صنعت بیمه می‌گویند، وضعیت این حوزه را در ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باید دو مفهوم data و information را از هم جدا کنیم. داده‌ها باید پردازش شوند تا تبدیل به اطلاعات دسته‌بندی شده، شوند. مثلاً ما شماره تلفن خیلی از بیمه‌گذارهای خود را نداریم. باید این اطلاعات پایش شود و این داده‌ها به اطلاعات قابل استفاده تبدیل شوند. این اطلاعات را می‌توان در مسیر سیاست‌گذاری نوین استفاده کرد. البته در صنایع مختلف، داده‌های نامرتب و اشتباه داریم ولی در صنعت بیمه درصد اشتباه به نسبت بالاتر است و روی این داده‌ها تحلیل و پایش دقیقی انجام نشده است.  به واسطه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، در حال حاضر به ابزارهای آنالیز و طبقه‌بندی داده‌ها دسترسی داریم یکی از این ابزارها، داده‌های هویتی در سطح کشور است که می‌توانیم با ارتباط با سامانه شاهکار، به اطلاعات کامل هویتی فرد دسترسی داشته باشیم و درنهایت این داده‌ها دسته‌بندی شود. می‌توان روی این داده‌های دسته‌بندی شده، سیاست‌گذاری کرد.

 

چگونه می‌توان از جریان داده در مسیر تحول بیمه استفاده کرد؟

پیش از این محصولات بیمه در ایران به صورت سنتی به کاربران عرضه می‌شد در حالی که تکنولوژی می‌تواند در این مسیر به کمک صنعت بیمه بیاید. به واسطه تکنولوژی، یک محصول برای کاربران شخصی‌سازی می‌شود. با داده‌های در دسترس می‌توان محصولات بیمه را شخصی‌سازی کرد تا کاربر با آن محصول ارتباط بهتری برقرار کند.

 

بیمه سامان با تکیه بر رویکردهای نوین بازاریابی، چه مسیری را برای خود طراحی کرده است؟

یکی از شیوه‌های نوین، Touchpoint یا نقطه تماس‌های جدید در بازار بیمه است. هر نوع مواجهه یا تعامل مشتری با برند که باعث می‌شود به شکل آگاهانه یا ناآگاهانه، تجربه‌ای از برند در ذهن مشتری شکل بگیرد،Touchpoint  نامیده می‌شود. این نقاط تماس می‌توانند کاملاً در اختیار برند بوده یا از حیطهٔ اختیار و انتخاب برند، خارج باشند. مثلاً اینکه بتوانیم به درگاه‌های آنلاین دسترسی داشته باشیم به این معنی است که به نقاط تماس دسترسی داریم.

بیمه سامان سال‌هاست سعی می‌کند خود را به ابزارهای نوین، مجهز کند. برای همین اپلیکیشن اختصاصی‌ای را طراحی کرده که می‌تواند در این مسیر به بیمه سامان کمک کند. در واقع اپلیکیشن بیمه سامان، گام بسیار مناسبی در مسیر نوآوری است. بیمه سامان می‌خواهد در سال آینده در حوزه «در دسترس بودن» خود متمرکز شود؛ مثلاً متمرکز شدن در پرداخت خسارت نه فروش محصول و این‌ها برنامه‌ریزی بیمه سامان برای سال ۱۴۰۴ است./بیمه گران

برچسب ها: بیمه صنعت بیمه
ارسال نظرات
موضوعات روز