پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
پژو یا هر شرکتی که به ایران می آید باید دستیابی به 40 درصد داخلی سازی قطعات را به عنوان الزام رعایت بپذیرند.
کد خبر: ۹۰۵۵
تیتر20 - رضا رضایی در نخستین نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به مذاکرات انجمن قطعه سازان با مدیرعامل پژو در راستای داخلی سازی قطعات پژو در ایران اظهار داشت : خواست انجمن قطعه سازان در جلساتی که با مدیر عامل پژو داشته است همواره بر این نکته بوده است پژو یا هر شرکتی که به ایران می آید باید دستیابی به 40 درصد داخلی سازی قطعات به عنوان الزام رعایت نمایند.
وی تصریح کرد : البته قطعه سازان ایرانی از توانمندی لازم برای دستیابی به 60 درصد داخلی سازی قطعات را برخوردارند.
وی در خصوص همکاری با رنو نیز گفت : رنو برای ماندن خود در ایران برنامه دارد
وی همچنین در خصوص اعطای وام خروج از رکود به تولید کنندگان گفت : تاکنون 16 هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی پرداخت شده و بر اساس آخرین امار حدود 600 میلیارد تومان از این رقم به قطعه سازان البرز پرداخت شده است.
رضایی گفت : انجمن قطعه سازان در دوره جدید فعالیت و با ترکیب اعضای هیات مدیره در این دوره تا کنون جلسات مهمی با آقای تاوارس مدیرعامل پژو در ایران داشته است .
وی با اشاره به تشکیل 5 کمیته تخصصی در انجمن قطعه سازان اظهار داشت : کمیته بانکی ، بیمه و مالیات ، کمیته گمرک و تعرفه گمرکی توسعه کسب و کار و خودروسازی 5 کمیته است که در راستای تحقق اهداف کوتاه و بلند مدت انجمن تشکیل شده است.
وی همچنین در خصوص تعامل با انجمن های مرتبط در جهت ورود قطعات بی کیفیت گفت : با انجمن خودروسازان ،خدمات پس از فروش و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت تعاملاتی صورت گرفته است .
رضایی گفت : خوشبختانه در جریان تولید ال90 ، قطعه سازان داخلی آموزش های لازم را توسط شرکت رنو دریافت کردند به طوری که امروز کیفیت این خودرو روز به روز در حال افزایش است.
در ادامه نشست دبیر انجمن قطعهسازان با اشاره به جلسه با مدیران پژو و رنو طی هفتههای گذشته، گفت: به پژو هشدار دادهایم که اگر قطعهسازان را با حداکثر توان مشارکت ندهد،جلوی تولید خودروهای جدید را میگیریم.
مازیار بیگلو افزود: تمام دغدغههای قطعهسازان در قالب شش سوال با مدیرعامل پژو در میان گذاشته شده؛ بر این اساس از تاوارس درخواست شده تا تمام قطعات خودروهای جدید پژو در ایران باید از سوی قطعهسازان ایرانی تولید شود و اگر این کار انجام نشود، انجمن قطعهسازان موضوع را با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای بالاتر ارجاع خواهد داد؛ حتی تا جایی پیش خواهیم رفت که از تولید محصولات جدید پژو در ایران جلوگیری کنیم.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو افزود: مدیرعامل پژو نیز ضمن تائید این موضوع قول داد که خودکفایی تولید قطعات خودروهای جدید پژو در ایران را انجام دهد. در این میان البته جلساتی نیز با رنو انجام شده که مواضع صریح قطعهسازان ایرانی را مطرح کرده و قول گرفتیم که جلسات با رنو را هر دو تا سه هفته یکبار برگزار کنیم تا بتوان در هماهنگی کامل، تولید قطعات خودروهای جدید رنو را نیز با قطعهسازان ایرانی انجام داد.
وی افزود: به صراحت به مدیرعامل پژو گفتهایم که خاطرات بدی از مشارکت قبلی این خودروساز فرانسوی به یاد ایرانیها مانده است؛ در حالیکه مدیرعامل پژو بر این باور است که باید گذشته را فراموش کرد، اما قطعهسازان بسیار صریح هشدار دادهاند که رفتار قبلی را فراموش نکرده و اجازه تکرارش را نمیدهند.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو خاطرنشان کرد: گزارشات شرکت رنو حکایت از آن دارد که ده درصد از قطعهسازان ایرانی با وضعیت کنونی خود میتوانند کار را پیش برند و با رنو برای تولید قطعات خودروهای جدید همکاری نمایند، اما ۶۵ درصد قطعهسازان نیز در منطقه زرد رنو قرار دارند و با به روز رسانی و تغییرات تکنولوژیکی میتوانند به جمع تولیدکنندگان قطعات رنو در ایران بپیوندند. این در شرایطی است که این شرکت برنامه درازمدت برای حضور در بازار ایران دارد و بر روی کیفیت و استفاده و انتقال فناوریهای جدید در تولید خودروها تاکید بسیاری دارد.
همچنین فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو نیز در پاسخ به پرسشی در خصوص بدهیهای خودروسازان به قطعهسازان گفت: هم اکنون بدهی خودروسازان به قطعهسازان به ۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافته و میانگین پرداخت بدهیها به ۸۰ روز در ایرانخودرو رسیده است، در سایپا نیز وعده داده شده تا پایان سال، تمامی بدهی قطعهسازان پرداخت شود، البته اگر قطعهسازان برای پرداخت بدهی خود بیش از ۱۲۰ روز صبر کردند، مراتب را به انجمن اطلاع دهند.