سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴
اگر در این شرایط که مشتریان ایرانی با قدرت خرید پایینی در بازار خودرو روبرو هستند و محصولی هم قیمت با پراید در کشور موجود نیست، اقدام به حذف این محصول کنیم، این موضوع مانع دستیابی بخش بزرگی از جامعه به وسیله نقلیه شخصی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۴

تیتر20 - این روزها در شرایطی بحث خروج پراید از خط تولید صنعت خودرو کشور مطرح شده که حذف این محصول چندان کار راحت و  بدون تبعاتی نیست.
بدون شک اصلی ترین دلیل استقبال قشر بزرگی از جامعه ایران از پراید، قیمت پایین این محصول و نداشتن رقیبی نزدیک است، بنابراین شاید صلاح نباشد آن را بدون تعریف جایگزینی مناسب  از رده تولید خارج کرد.
باتوجه به حجم بالای استقبال از پراید آن هم از سوی قشر کم درآمد جامعه، حذف بی ملاحظه و ناگهانی آن می تواند به محروم شدن بخش بزرگی از مشتریان بازار خودرو شود. شاید گزاف نباشد  اگر بگوییم به نوعی بخشی از فرهنگ اجتماعی جامعه ایرانی به حساب می آید و ایرانی ها به نوعی با آن خو گرفته اند.
البته در اینکه پراید سطح کیفی بالایی ندارد، شکی نیست، اما این را هم باید در نظر گرفت این خودرو ارزان ترین محصول بازار ایران به شمار می رود و از طرفی سطح کیفی اش نسبت به گذشته تا حدی بهبود یافته است.
اگر در این شرایط که مشتریان ایرانی با قدرت خرید پایینی در بازار خودرو روبرو هستند و محصولی هم قیمت با پراید در کشور موجود نیست، اقدام به حذف این محصول کنیم، این موضوع مانع دستیابی بخش بزرگی از جامعه به وسیله نقلیه شخصی خواهد شد.
بنابراین اگر بناست پراید از رده تولید خارج شود، بهتر است این کار اولا به تدریج و دوما همزمان با جایگزینی محصولی جدید (به جای پراید) انجام شود، نه ناگهانی و احساسی. بدون شک خروج پراید در شرایطی که گزینه مناسبی برای آن تعریف شده باشد، هم برای خودروسازی کشور بهتر است و هم برای مشتریانی که می خواهند محصول با کیفیت تر و در عین حال ارزانی داشته باشند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز