شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
تیتر20 بررسی می کند؛
فروشگاه های زنجیره ای با رفتار شناسی مشتریان وتبلیغات هوشمند متناسب با نیاز مخاطبان می توانند خود را از تبعات منفی تبلیغات فله ای پیامکی دور نگه دارند.
کد خبر: ۵۱۱۲۹
آیا روش تبلیغات پیامکی فروشگاه های زنجیره ای کاربردی است؟/ ارسال پیامک های کور بدون توجه به رفتارشناسی مشتری
تیتر20 -  امروزه تبلیغات و بازاریابی از ارکان اصلی حضور در بازارها به شمار می رود و شرکت ها با روش های مختلف به دنبال جلب نظر مشتریان هستند. 

در بین اقسام تبلیغاتی که در جریان است می توان به تبلیغات پیامکی اشاره کرد که چندین سال است که جاپای خود را محکم کرده و علی رغم گسترش تبلیغات در فضای مجازی کماکان همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. 

هر چند سال ها است تبلیغات پیامکی در کشور متداول شده است اما شاید با افرادی مواجه شده باشید که این تبلیغات را روی اعصاب عنوان می کنند و از پیامک های تبلیغاتی به هیچ عنوان رضایت ندارند. 

در این میان فروشگاه های زنجیره ای نیز از این قافله عقب نماندند و همانند سایر شرکت ها به دنبال تبلیغ برای فروش محصولات  خود برآمدند و گزینه های مختلفی از جمله تبلیغات پیامکب را برای این امر پیگیری کردند .

در حالی که از  تبلیغات پیامکی می توان برای  اعلام  رسیدن اجناس جدید و متفاوت به فروشگاه، معرفی کالاهای فروشگاه به گروهی خاص،اطلاع رسانی تخفیف های فصلی و دوره ای برای کالاهای فروشگاه و اطلاع رسانی در خصوص جشنواره های فصلی برای فروش و قرعه کشی و حتی نظرسنجی استفاده کرد اما فقط به ارسال انبوه و در یک قالب به مشتریان اقدام می شود که نمی تواند بازدهی مناسبی داشته باشد و نمی توان از آن به عنوان تعامل با مشتریان یاد کرد و تنها به یک راه ارتباطی یکطرفه تبدیل شده است. 

با توجه به ویژگی هایی که برای تبلیغات پیامکی عنوان شده  این نوع تبلیغ جزو تبلیغات محبوب میان بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای به شمار می رود اما اینکه تا چه میزان این شیوه تبلیغات در تعامل با مشتریان فروشگاه های زنجیره ای مفید است به نوع عملکرد این فروشگاه ها در نحوه تبلیغات بر می گردد. 

در حال حاضر بیشتر فروشگاه های زنجیره ای صرفا به ارسال پیامک های انبوه در راستای تخفیفات خود می پردازند بدون اینکه سیاست خاصی برای آن تعریف کرده باشند و یا تفکیکی برای مشتریان قائل باشند. 

فروشگاه های زنجیره ای با رفتار شناسی مشتریان و تبلیغات هوشمند متناسب با نیاز مخاطبان می توانند خود را از تبعات منفی تبلیغات فله ای پیامکی دور نگه دارند.

در صورتی که اگر توسط فروشگاه های زنجیره ای، گروه های هدف از نظر نوع شغل میزان مراجعه به فروشگاه در سنوات قبل یا میزان خرید و حجم نوع کالا برای تبلیغات پیامکی تعریف شوند دیگر این تبلیغات از سوی برخی از مشتریان به عنوان تبلیغات روی اعصاب ذکر نمی شود و به نوعی کاربردی تر خواهد شد و حتی می تواند با استقبال بیشتری هم مواجه شود در حالی که در حال حاضر این گونه نیست.

ارسال نظرات
موضوعات روز