پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
تیتر20 بررسی می کند؛
حضور افق کوروش در یک سگمنت جدید از بازار خرده فروشی به توسعه برندینگ و رشد روز افزون افق کوروش در صنعت خرده فروشی کمک شایانی خواهد کرد و موجبات آن را فراهم می آورد که این برند بتواند حرف اول را در این صنعت بزند و روز به روز نیز جایگاه خود را استحکام بخشد.
کد خبر: ۵۷۰۶۰
افق کوروش به دنبال سرمایه گذاری های کم ریسک و پر بازده در بازارهای جدید
تیتر20 - صنعت خرده فروشی در ایران روز به روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد و به نوعی رقابت در این صنعت شدیدتر می شود، در این رابطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان بازیگری که سهم قابل توجهی را از بازار خرده فروشی در دست دارد، روز به روز فعالیت خود را در این باره گسترش داده است.

در همین باره با توجه به اینکه فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در سگمنت فروشگاه های زنجیره‌ای تخفیف محور فعال است، سال گذشته اقدام به خرید 75 درصد از سهام هایپر فامیلی کرده که در سگمنت هایپر مارکت ها( فروشگاه های بزرگ با متراژ وسیع) قرار دارد، از سویی این خرید سهام با توجه به جایگاهی که هایپرفامیلی در صنعت خرده فروشی از آن برخوردار است یک اقدام سودده و معامله موفق برای افق کوروش محسوب می شود.

 به نظر می‌رسد، هدف اصلی افق کوروش از خرید سهام هایپر فامیلی توسعه زیرساخت‌ها و بهبود فرصت‌های فروش در حوزه‌های دیگری از بازار خرده فروشی بوده، این درحالیست که فعالیت در حوزه هایپر مارکت‌ها اساسا تفاوت‌های ساختاری متعددی در ابعاد مختلف کسب و کار با فروشگاه‌هایی در کلاس افق کوروش دارد. بنابراین استراتژی افق کوروش در این زمینه ورود به یک بازار جدید و همچنین امکان استفاده حداکثری از فرصت‌های فروش در کلاس هایپر مارکت‌ها بوده است.

از سویی بر اساس استراتژی افق کوروش، با توجه به اینکه زمان ورود به بازار و هزینه و ریسک ورود به یک بازار جدید دو مولفه تاثیر گذار در ورود به هر بازار جدید است، افق کوروش با این اقدام عملا هزینه و زمان ورود به یک بازار جدید را کاهش داده که این موضوع باعث شده فرصت های بیشتری پیش‌روی افق کوروش بگیرد.

هایپر فامیلی تا پایان سال گذشته بیش از 51 شعبه فعال در سراسر کشور داشته، همچنین میزان فروش خالص این هایپرمارکت در سال 99، بالغ بر 818 میلیارد تومان بوده، از سویی سود خالص هایپر فامیلی در این سال نیز به 30 میلیارد تومان رسیده است. 

این درحالیست که هایپر فامیلی در سال 1400 به فروش خالص 1.524 میلیارد تومان دست یافته که سود خالص این میزان فروش در سال گذشته بالغ بر 72 میلیارد تومان بوده است، که این سود دو برابری هایپر فامیلی نشان دهنده روند رو به رشد و توسعه این هایپر مارکت در حوزه افزایش فروش است که به طور قطع در سالجاری نیز این افزایش سود و میزان فروش محقق خواهد شد.
 از سوی دیگر هدف‌گذاری هایپر فامیلی در سال 1401 از حیث فروش خالص، رقمی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان و از جنبه سود خالص رقم 150 میلیارد تومان است که بر اساس این اعداد و ارقام هایپر فامیلی می خواهد فروش و سود دو برابری را در سالجاری نیز تکرار کند.

همچنین با توجه به اینکه هزینه تمام شده خرید 75 درصد از سهام هایپر فامیلی رقمی بالغ بر 225 میلیارد تومان بوده، با توجه به هدف‌گذاری انجام شده از میزان سوددهی هایپر فامیلی ظرف دو سال هزینه‌ای که افق کوروش بابت خرید این هایپر مارکت کرده باز خواهد گشت که این موضوع نشان دهنده این است که این خرید برای افق کوروش بسیار سودده و با ریسک پایین بوده است.

از طرف دیگر حضور افق کوروش در یک سگمنت جدید از بازار خرده فروشی به توسعه برندینگ و رشد روز افزون افق کوروش در صنعت خرده فروشی کمک شایانی خواهد کرد و موجبات آن را فراهم می آورد که این برند بتواند حرف اول را در این صنعت بزند و روز به روز نیز جایگاه خود را استحکام بخشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز