سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
هشتمین جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا، با تاکید بر اصول مسئولیت‌پذیری اجتماعی، یک نمونه‌ از تلاش‌های این بانک در جهت ارتقای سطح فرهنگ مالی و اجتماعی جامعه و تقویت روحیه خیرخواهی، تعاون و همبستگی اجتماعی است؛ فعالیت‌هایی که توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور را به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۹۹۹۰

تیتر20 - پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، از اصول پایه‌ زندگی اقتصادی افراد در جهان امروز است. در این رابطه، یکی از ابزارهای مالی، سپرده‌های قرض‌الحسنه است که علاوه بر کمک به تامین نیازها و مدیریت منابع مالی، در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز موثر است. اکنون بانک سینا با برگزاری هشتمین جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، گام بلندی در جهت تقویت فرهنگ پس‌انداز و مسئولیت‌پذیری اجتماعی برداشته است. 


بانک‌ها و موسسات مالی با ارائه محصولات و خدمات متنوع، نقش بسزایی در ترغیب مشتریان به سپرده‌گذاری ایفا می‌کنند. سپرده‌های قرض‌الحسنه، از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین انواع پس‌انداز در جوامع اسلامی است. این نوع سپرده‌ها با هدف حمایت از نیازمندان و تقویت روحیه همیاری ایجاد شده‌اند و با حذف بهره و سود بانکی، فرصت جذب منابع مالی خرد و استفاده از آن را در جهت اهداف عام‌المنفعه فراهم می‌کنند. بانک‌ها با جذب این سپرده‌ها، علاوه بر نقش اقتصادی، سهم خود را به مثابه نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیز ادا می‌نمایند.


بانک سینا به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در نظام بانکی، همواره تلاش کرده با ارائه خدمات متنوع و نوآورانه، نیازهای مشتریان را برآورده سازد. یکی از حوزه‌های مهم، سپرده‌های قرض‌الحسنه بوده که با راه‌اندازی جشنواره‌های مختلف، طی سال‌های گذشته، در جهت ترویج فرهنگ پس‌انداز اقدام کرده است. این جشنواره‌ها، در سال‌های گذشته، با استقبال مردم مواجه شده و تداوم آن در همین راستاست.


در هشتمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا، به سپرده‌گذاران این حساب‌ها که از اول مهرماه ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳، حداقل موجودی یک میلیون ریالی را حفظ کنند، به قید قرعه، جوایز ویژه تعلق می‌گیرد. 


برگزاری این جشنواره، نه تنها از نظر اقتصادی و بهبود شرایط مالی مشتریان، بلکه از منظر اجتماعی نیز تاثیرگذار است. این جشنواره، فرصت ویژه‌ برای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تشویق مردم به مشارکت در امور خیرخواهانه و نیز بستر مناسبی برای ارتقای همبستگی و تعاون در جامعه است.
جوایزی که در این جشنواره به سپرده‌گذاران تعلق می‌گیرد، از محل منابع قرض‌الحسنه بانک تامین می‌شود. این منابع به متقاضیانی که واجد شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه هستند، تخصیص داده می‌شود و به رفع مشکلات‌شان کمک می‌کند. 


علاوه بر اینها، برگزاری جشنواره قرض‌الحسنه بانک سینا، به افزایش آگاهی از مزایای این سپرده‌ها و تشویق مردم به افتتاح این نوع حساب‌ها منجر می‌شود. این امر به افزایش منابع بانک و در نتیجه، امکان ارائه تسهیلات بیشتر به افراد می‌انجامد.


سه‌گانه مزیت‌های جشنواره
مزایای این جشنواره را می‌توان از سه منظر شامل مشتریان، بانک و در سطح کلان یا جامعه، مدنظر قرار داد:
مشتریان: از منظر مشتریان، این جشنواره، شانس برنده شدن جوایز ارزنده نقدی را برای شرکت‌کنندگان افزایش می‌دهد. همچنین مشتریان با شرکت در این جشنواره، در اقدام نیکوکارانه و کمک به دیگران سهیم می‌شوند و انجام کار خیر، به ایجاد حس رضایت و تقویت همبستگی اجتماعی منجر می‌شود.

 
بانک: از منظر بانک، مزیت برگزاری این جشنواره، افزایش سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک و رشد منابع برای ارائه تسهیلات است. حمایت از اقدامات خیرخواهانه، هم به ارتقای وجهه و برند بانک در بین مردم کمک می‌کند و هم فرصتی برای جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار بانک سینا خواهد بود. 


جامعه: از منظر جامعه یا در سطح کلان، تسهیلاتی که از محل منابع قرض‌الحسنه به متقاضیان و کارآفرینان عرضه می‌شود، به رونق کسب‌وکارها، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند. همچنین ارائه وام‌های قرض‌الحسنه به متقاضیان، کمک موثری برای رفع مشکلات مالی و تامین نیازهای اولیه آنهاست و به کاهش فقر در جامعه یاری می‌رساند. در نهایت، توزیع عادلانه منابع قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات، به ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری می‌انجامد.

 
تحقق اهداف جشنواره یعنی تشویق به پس‌انداز، ایجاد عادات مالی صحیح، تقویت فرهنگ قرض‌الحسنه، جذب منابع مالی جدید و ترویج خدمات بانکی به دستاوردهای ارزشمند از جمله افزایش تعداد سپرده‌گذاران با افزایش رضایت مشتریان، تقویت مشارکت‌های اجتماعی و بهبود اعتبار بانک منجر می‌شود.


از جشنواره قرض‌الحسنه تا توسعه اقتصادی و اجتماعی
بانک سینا با برگزاری جشنواره‌های مختلف و ارائه خدمات متنوع، نقش موثری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا کرده و با تاکید بر اصول مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اقتصادی، علاوه بر تامین مالی مشتریان، به توسعه پایدار جامعه نیز کمک می‌کند. این توسعه پایدار را می‌توان در ابعاد توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی مشاهده کرد:
در حوزه توسعه اقتصادی، بانک سینا با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، یک بازیگر موثر در میدان رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه است.

همچنین با تشویق مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در قالب سپرده‌های قرض‌الحسنه، منابع مالی برای توسعه پروژه‌های اقتصادی فراهم می‌‌شود. ضمنا بانک سینا با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان، نقش بسزایی در حمایت از تولید ملی و افزایش توانمندی‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.


در حوزه توسعه اجتماعی، بانک سینا با برگزاری جشنواره‌هایی مانند سپرده‌های قرض‌الحسنه، فرهنگ قرض‌الحسنه و کمک به نیازمندان را در جامعه تقویت می‌کند. همچنین با ارائه خدمات آموزشی و مشاوره مالی به مشتریان، سعی در ارتقای سطح آگاهی، آموزش و سواد مالی جامعه دارد. این امر به مدیریت بهتر منابع مالی و پیشگیری از مشکلات اقتصادی کمک می‌کند.


در مجموع، هشتمین جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سینا، با تاکید بر اصول مسئولیت‌پذیری اجتماعی، یک نمونه‌  از تلاش‌های این بانک در جهت ارتقای سطح فرهنگ مالی و اجتماعی جامعه و تقویت روحیه خیرخواهی، تعاون و همبستگی اجتماعی است؛ فعالیت‌هایی که توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور را به دنبال دارد.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز