يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
تیتر ۲۰ بررسی کرد؛
طی ماه‌های اخیر با توجه به برخی مسائل از جمله تغییر دولت، مشکلات ارزی و توقف مقطعی ثبت سفارش، بحث خودرو‌های برقی مانند سال گذشته چندان به صورت جدی پیش نرفت، اما آبی پوشان کرمانی با نصب اولین ایستگاه شارژ اختصاصی خودرو‌های برقی نشان داد که کرمان موتور همچنان پای برقی سازی ایستاده است.
کد خبر: ۷۱۱۵۷

تیتر20  -  کرمان موتور با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای خودروهای شخصی و تاکسی‌های برقی این شرکت، دسترسی آسان به ایستگاه های شارژ اختصاصی است، با هدف سهولت در استفاده از خودرو برقی، نسبت به ایجاد و راه اندازی اولین ایستگاه شارژر خودرو برقی واقع در مرکز خرید گالریا ولنجک اقدام کرده است.


ایستگاه شارژ مرکز خرید گالریا شامل پنج دستگاه شارژر پرسرعت خودرو برقی DC 30 کیلو وات و دو دستگاه AC  مختص خودروهای برقی شرکت کرمان موتور است که با همکاری این مجتمع تجاری و شرکت مپنا، در پارکینگ مجتمع مورد اشاره نصب و راه اندازی شده و اکنون آماده خدمت رسانی به خودروهای برقی است.


دعوت به همکاری با مراکز تجاری 
همچنین شرکت کرمان موتور جهت مشارکت با مراکز تجاری برای راه اندازی ایستگاه‌های شارژ اختصاصی دست همکاری دراز کرده است. به همین منظور مراکز تجاری و اماکن عمومی که متقاضی راه اندازی ایستگاه شارژ خودروی برقی با مشارکت شرکت کرمان موتور هستند، می‌توانند از طریق مکاتبه با شرکت درخواست خود را ارائه دهند. 


یک گام دیگر برای جلب رضایت مشتری 
اگر این اقدام کرمان موتور را  از منظر رقابت میان شرکت ها نگاه کنیم ،  در کنار توسعه شبکه خدمات و آموزش پرسنل برای رفع نیاز دارندگان خودروهای برقی ، یک گام دیگر برای جلب رضایت مشتری به شمار می آید.


اقدامی که نشان می دهد کرمان موتور بر توسعه زیرساخت ها و افزایش زمینه های استفاده از خودروهای برقی و پاک ، دست روی دست نگذاشته است. بلکه تلاش می کند که با تکیه بر داشته های خود ، نشان بدهد که دنبال بهانه جویی نیست و در هر شرایطی برای آرامش خیال و افزایش ضریب اطمینان مشتریان تلاش می کند.


کرمان موتور ، پیشرو در تولید خودروهای برقی 
البته با توجه به سابقه کرمان موتور به عنوان پیشرو در تولید خودروهای برقی، آغاز نصب شارژرهای اختصاصی چندان دور از ذهن نبود. با این حال سرعت آنها در ایجاد جایگاه های اختصاصی نشان می دهد که این شرکت ، همزمان با آغاز برنامه ریزی برای تولید خودروی برقی ، به نیازها و زیرساخت ها نیز توجه کرده و صرفا منتظر سایر نهادها و بخش های مرتبط نمانده اند.


آبی پوشان کرمانی ، اولین در خودروهای پاک
چرا  آبی پوشان کرمانی اولین خودروساز بخش خصوصی در زمینه تولید خودروهای پاک به شمار می آید. این شرکت پیش از سایر همکاران و در شرایط سخت تحریم ها و در زمانی که به هیچ وجه بحثی درمیان نبود ، در همکاری با مپنا پروژه تولید خودروی برقی بومی را کلید زد. 


دراین شرایط آنها به نقطه ای رسیده اند که اگر اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد، تولید انبوده اولین خودروی برقی بومی طی ماه های آینده آغاز می شود. 


در همین زمینه چندی پیش سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور ، درخصوص تولید این خودروگفت : " تولید خودروبرقی بومی را  از سال ۱۴۰۰ و با همکاری شرکت مپنا شروع کردیم. در واقع پیش از سرعت و شتاب گرفتن موج استفاده از خودروهای برقی، با توجه به نیاز کشور و رصد جریان روز صنعت خودروسازی جهان، کرمان موتور حرکت به سمت این خودروها را آغاز کرد.


 در حال حاضر نیز براساس برنامه ریزی ها در شهریورماه، ۸ دستگاه از این خودرو به صورت آزمایشی آغاز می شود و پس از پاس کردن تست ها و آزمایش های لازم، با مهیا کردن شرایط تولید انبوه خودروی برقی بومی از دی ماه شروع می شود."


واردات خودروهای برقی در کنار تولید
در کنار تاکید و تکیه ای که این شرکت بر تولید خودروی بومی برقی دارد، آنها با توجه به نیاز کشور به نوسازی تاکسی های فرسوده و برای ایفای نقش اجتماعی خود ، واردات این خودروها را در دستورکار قرار داد . به نحوی که در خرداد ماه سال جاری آنها توانستند اولین سری از تاکسی های برقی را به رانندگان متقاضی تحویل بدهند.


کرمان موتور همچنین با توجه به جایگاهی که در بازار خودرو دارد، خودروی برقی KMCJ7  خودرو در سامانه فروش نیز عرضه کرده است. یعنی شرایط استفاده شخصی را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است. 


خودروهای برقی در مسیر هوشمندانه 
در این شرایط با توجه انتخاب مراکز تجاری و پرتعدد برای نصب ایستگاه های شارژ به نظر می رسد که کرمان موتور در زمینه توسعه بازار خودروهای برقی در مسیر هوشمندانه قرار گرفته است.


در واقع از یک سو حضور خودروهای برقی در این نوع مراکز باعث بیشتر و بهتر دیده شدن می شود و از سوی دیگر سایر شرکت ها نیز برای جا نماندن از رقابت تلاش می کنند تا آنها نیز زیرساخت های مورد نیاز مشتریان خود را فراهم کنند.


این مساله هم منجر به رقابت بیشتر و باعث افزایش ایستگاه های شارژ می شود. امری که می تواند سرعت عبور از خودروهای بنزینی را بیشتر کند. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز