چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
در نشست با خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو مطرح شد
معاون تولید ایران‌خودرو بر آگاه‌سازی جامعه و مشتریان توسط رسانه‌ها به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی، در زمینه استانداردهای رنگ خودرو و ضرورت دریافت اطلاعات مشتریان از منابع متخصص تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۶۷۸

تیتر۲۰- شماری از اصحاب رسانه‌ در بازدید از خط رنگ ایران‌خودرو، با تکنولوژی‌های روز بزرگ‌ترین خودروساز کشور از نزدیک آشنا شدند.

در نشستی که با حضور علیرضا بخت‌آزما، معاون تولید ایران‌خودرو و حسین میرزاجعفری، مدیر سالن‌های رنگ این شرکت با رسانه‌ها برگزار شد، توضیحات مبسوطی درخصوص فرآیند رنگ خودرو ارایه و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

معاون تولید ایران‌خودرو ضمن استقبال از حضور رسانه‌ها برای شناخت بستر سطح تکنولوژی و نقاط قوت فرآیند رنگ ایران‌خودرو، ابراز امیدواری کرد، واقعیت فرآیند تولید رنگ خودرو به درستی برای جامعه و مشتریان تشریح شود.

علیرضا بخت‌آزما تاکید کرد: با وجود مشکلات، سعی شده که از استانداردهای جهانی در حوزه تولید و رنگ خودرو عدول نشود. در همین راستا به جهت حفظ کیفیت، همچنان نیازمند ایجاد پل ارتباطی بین مشتریان و صنعتگران هستیم تا بتوانیم با همراهی و کمک رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، در این حوزه به درستی گام برداریم.

مدیر سالن‌های رنگ ایران‌خودرو نیز در این نشست، با تاکید بر نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه در زمینه استانداردهای رنگ خودرو، عنوان کرد: تمامی فرآیندهای رنگ در ایران‌خودرو به صورت کاملا استاندارد و طبق آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های شرکت‌های برتر اروپایی صورت می‌گیرد، اما متاسفانه برخی از سودجویان، با ارایه اطلاعات نادرست به مشتریان، در زمینه مواردی چون ضخامت رنگ، سبب بی‌اعتمادی مردم به تولیدکننده می‌شوند، در صورتی که ضخامت رنگ خودرو تعاریف مشخصی دارد که تولید براساس آن صورت می‌گیرد.

اطلاعات رنگ خودرو را از منابع آگاه دریافت کنید

حسین میرزاجعفری درخصوص خطوط رباتیک موجود در سالن‌های رنگ این شرکت عنوان کرد: از سال ۱۳۹۶ سالن رنگ‌های ایران‌خودرو نوسازی شده و با به‌کارگیری مجهزترین ربات‌ها، رنگ خودرو در بالاترین شرایط کیفیت و سطح اتوماسیون در فرایند، پاشش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم سطح کیفی محصولات در حوزه رنگ را حفظ کنیم و ارتقا دهیم، روزانه بیش از دوهزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو در ایران‌خودرو به تولید می‌رسد که تمامی آن تحت فرآیندها و مکانیزم‌های مدرن تولیدی انجام می‌شود.

اطلاعات رنگ خودرو را از منابع آگاه دریافت کنید

میرزاجعفری با تاکید بر این‌که پاشش رنگ در ایران‌خودرو در بالاترین سطح تکنولوژی انجام می‌شود، گفت: به مشتریان اطمینان می‌دهیم محصولات خودروهای تولیدی، به مدت سه سال گارانتی و ضمانت می شود.

وی افزود: برخلاف بسیاری از خودروهای وارداتی لوکس، در ایران‌خودرو تمامی بخش‌های بدنه رنگ می‌شود. محفظه موتور از جمله محل‌هایی است که در خودروسازان جهانی هم نیازمند رنگ نیست، اما با توجه به حساسیت مشتریان نسبت به رنگ، ایران‌خودرو برای رنگ‌آمیزی یک‌دست در تمامی بخش‌های خودرو حتی محفظه موتور اقدام می‌کند.

به گفته میرزاجعفری، باتوجه به یکسان سازی تامین کنندگان رنگ قطعات پلیمری همانند رنگ بدنه، اختلاف فام رنگ در بخش‌های پلیمری نسبت به بدنه خودرو در محصولات ایران‌خودرو، بهبود قابل توجهی یافته است.

وی کیفیت را اصلی مهم و منطبق با استاندارد در فرآیند تولید خودرو و رنگ آن دانست و گفت: علاوه بر راه‌اندازی خط رباتیک رنگ، تنوع‌بخشی به رنگ خودروها نیز از دیگر اقدامات ایران‌خودرو در راستای رضایت مشتریان بوده است. رنگ نقره‌ای تیتانییوم برای نخستین بار در محصولات داخلی توسط ایران‌خودرو به بازار معرفی شد و در حال حاضر بخش قابل توجهی از درخواست‌های مشتریان در محصولات مختلف، این رنگ است.

میرزاجعفری ادامه داد: دو سایت تولیدی ایران‌خودرو در تهران و خراسان دارای سالن رنگ است که با ظرفیت تولید ۱۵۰ دستگاه بدنه در ساعت با بالاترین سطح تکنولوژی (۱۴۸ ربات در چهار سالن رنگ) مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر امکان پاشش ۱۴ فام رنگ متوالی در سالن‌های رنگ ایران‌خودرو وجود دارد که براساس نیاز بازار در سالن‌های رنگ برنامه‌ریزی و تولید می‌شود که بالاترین درصد تولید متعلق به فام‌های مشکی، سفید، تیتانییوم، خاکستری، نقره‌ای و آبی کبود است.

میرزاجعفری تصریح کرد: فرآیند رنگ خودرو سه اصل روش انجام کار، مواد اولیه و سطح تکنولوژی باید مورد نظر قرار گیرد که در ایران‌خودرو در جهت تحقق ارتقا در هر سه رکن یاد شده در حال تلاش هستیم.

در این برنامه خبرنگاران از بخش‌های مختلف سالن پیش‌رنگ و سالن اصلی رنگ بازدید کردند و مدیر سالن رنگ ایران‌خودرو پاسخ‌گوی سوالات آنان بود./ایکوپرس

 

 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز