پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
سالن های نسبتا خالی از بازدیدکننده در اکثر زمان ها نشان می دهد نمایشگاه امسال چندان حال و هوای دلچسبی برای بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران نداشته است. به گواه بسیاری از غرفه داران، این نمایشگاه حداقل اهداف آنها را تامین نکرده و بازخورد لازم را دریافت نکرده اند.
کد خبر: ۳۴۵۳۶
تیتر20 / سارا دلیریان - دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، امسال در شرایط اقتصادی متفاوت تری از سالهای پیش،آغاز به کار کرد.
در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸ در محل نمایشگاههای دایمی تهران با حضور رؤسای بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، بنا بر اعلام ستاد برگزاری امسال بیش از ۳۲۰ شرکت یا نهاد تأمین سرمایه از جمله کارگزاری، سبدگردان سرمایهگذاری و مشاور سرمایهگذاری، بانک و مؤسسه اعتباری، بیمه و خدمات بیمهای و همچنین صرافی و لیزینگ و ارائه دهنده خدمات مالی و اعتبارسنجی در بخشهای داخلی و بین الملل این نمایشگاه حضور دارند.
در این نمایشگاه دو نهاد بین المللی شامل انجمن بین المللی روابط عمومی IPRA و شرکت ARJAN CAPITAL نیز حضور خواهند داشتند.
اما در بازدید میدانی از نمایشگاه امسال، تفاوت های فاحشی با سالها و نمایشگاه های تخصصی دیگر به چشم می خورد.
نخست اینکه نمایشگاه دوازدهم امسال به نسبت بسیار خلوت تر از هر زمان دیگر بود، حتی حضور بانک های کشور نیز در این نمایشگاه حداکثری نبود و در کمال تعجب جای خالی بانک های بسیاری از جمله بانک سپه، بانک سامان، بانک سینا، بانک گردشگری، بانک آینده و .... بسیار محسوس بود و به جز بخش بورس که استقبال نسبی از آن بود سایر بخش ها رونق چندانی نداشت.
همچنین سالن های تقریبا خالی از بازدیدکننده در اکثر ساعت ها نیز گواه دیگری بود که نمایشگاه امسال چندان حال و هوای دلچسبی برای بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران نداشته است. به گواه برخی از غرفه داران با گذشت سه روز از نمایشگاه حداقل اهداف آنها از حضور در این نمایشگاه نیز تامین نشده و بازخورد لازم را دریافت نکرده اند.
ضمن اینکه موضوع دیگری که توجه را جلب می کرد حضور شرکت ها و موسساتی بود که در یک طبقه بندی از شرکت های مرتبط با حوزه بانکداری و سرمایه گذاری چندان محلی از اعراب نداشتند، از جمله برخی شرکتهای صنایع پتروشیمی، مخابراتی و حتی صنایع غذایی که واقعا باید پرسید با چه هدف و رویکردی این شرکت ها در نمایشگاه تخصصی فاینکس حضور یافته اند!؟
انتقاد دیگری که باید به روند برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه وارد دانست، نحوه مدیریت غرفه ویژه کودک و نوجوان بود که بر اساس مشاهدات میدانی از زمان حضور در این نمایشگاه، صرفا در برپایی جشن و آوازخوانی و بازی های سرگرم کننده خلاصه می شد و به نظر می رسید هیچ برنامه ای برای افزایش هوش و سواد مالی این دسته از بازدیدکنندگان به صورت موثری در دست اجرا نبود.
البته نباید تاثیر شرایط اقتصادی پیش رو را نیز فراموش کرد اما با این همه به نظر می رسد آگاهی عمومی آنطور که باید و شاید در خصوص این نمایشگاه و نشست های جانبی آن برای علاقه مندان و مخاطبان فراهم نشده و فضای رسانه ای مناسبی برای این منظور فراهم نبوده است.