جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
هرچند صنعت خودروسازی چین در مدت کوتاهی پیشرفت چشمگیری داشته و به نظر می‌رسد سرانجام خودروسازان این کشور دیگر کپی‌کاری را کنار گذاشته‌اند اما بااین‌وجود، برخی از خودروسازان چینی هنوز روش قدیمی کپی‌کاری را دوست دارند و نمی‌خواهند از آن دست بکشند. مصداق این موضوع، شرکی بنام هانلونگ و اولین محصول آن بنام کوانگشی است که به معنای واقعی کلمه پاسخ چینی‌ها به رنجروور محسوب می‌شود!
کد خبر: ۵۰۰۴۳
تیتر20 - برای کسانی که تاکنون نام هانلونگ را نشنیده‌اند باید بگوییم این یکی از شرکت‌های تابعهٔ زوتی است که بدون شک، خود مشهورترین خودروساز چینی در زمینهٔ کپی‌کاری محسوب می‌شود. هانلونگ که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده، کراس‌اوور کوانگشی را در آوریل سال گذشته به‌عنوان اولین محصول خود به بازار چین عرضه کرد و ظاهراً به فروش خوبی هم دست پیدا کرده است. با توجه به کراس‌اوورهای خوبی که اخیراً چینی‌ها روانهٔ بازار کرده‌اند، موفقیت کوانگشی در بازار قابل‌توجه به نظر می‌رسد.

هانلونگ کوانگشی که نام آن در انگلیسی «Hunkt Canticie» است، در ابتدا با نام زوتی T۸۰۰ متولد شد و بعداً به T۹۰۰ تغییر نام داد اما بعداً این خودرو به برند هانلونگ منتقل شد ولی هنوز توسط زوتی تولید می‌شود. کوانگشی در بیرون بسیار به رنجروور شباهت دارد و هرچند شاید شکل چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ آن متفاوت باشد اما فرم کلی بدنهٔ خودرو خصوصاً در بخش جانبی کاملاً شاسی‌بلند افسانه‌ای بریتانیایی‌ها را به یاد می‌آورد. البته در عقب این شباهت به حداقل می‌رسد زیرا طراحان چینی تصمیم گرفته‌اند در اینجا برخلاف رنجروور، از چراغ‌های افقی استفاده کنند.

در داخل نیز کوانگشی تصمیم گرفته بیشتر از همتای بریتانیایی خود فاصله بگیرد و به همین دلیل از طراحی متفاوتی استفاده کرده که برجسته‌ترین ویژگی آن دو نمایشگر به هم چسبیده است. یکی از این نمایشگرها که ۱۰.۲۵ اینچی است، به‌عنوان صفحه آمپر در نظر گرفته شده درحالی‌که نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی مرکزی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این خودرو هم می‌توان به تریم مشکی پیانو روی کنسول مرکزی و غربیلک فرمان سه پره با بخش پایینی Z شکل اشاره کرد.


کوانگشی از لحاظ ابعاد هم با ۴۹۸۵ میلی‌متر طول، ۱۹۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۸۱۹ میلی‌متر ارتفاع، بسیار به رنجروور نزدیک است. در زیر کاپوت خودرو اما این‌طور نیست زیرا در اینجا بجای پیشرانهٔ ۵ لیتری V۸ سوپرشارژ رنجروور، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که تنها ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و هرچند تیپ‌های پایهٔ کوانگشی به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شوند اما خوشبختانه برای تیپ‌های بالاتر سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود تا کمی بتواند خود را به رنجروور نزدیک کند!

کوانگشی ظرف ۹.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۹.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مهم‌ترین مزیت این خودرو اما مثل همهٔ کپی‌های چینی، قیمت است که از تنها ۱۵۹۸۰۰ یوآن معادل ۲۲۶۴۰ دلار آغاز شده و نهایتاً در بالاترین نسخه به ۲۴۳۸۰۰ یوآن معادل ۳۴۴۹۰ دلار می‌رسد. این یعنی کوانگشی چندین برابر ارزان‌تر از رنجروور پایه است که قیمت آن در چین از ۱.۲۲ میلیون یوآن معادل ۱۷۲۶۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، می‌توان با قیمت پایهٔ یک رنجروور در چین، پنج عدد از کپی فول آپشن آن‌را خرید!/گسترش
ارسال نظرات
موضوعات روز