شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
تیتر20 بررسی کرد:
طی سال های اخیر افزایش نرخ ارز باعث بروز مشکلات بسیاری برای صنعت خودرو شده است که از جمله آنان می توان به فراوانی قطعات تقلبی و مشکلاتی که ایجاد کرده و می کند اشاره کرد،اما شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) با اقداماتی که انجام داده است،در عمل توانست تا حد زیادی با این پدیده مقابله کرده و راه نفس متقلبان را بند بیاورد.
کد خبر: ۵۶۹۹۵
ایساکو چگونه راه نفس متقلبان را بند آورده است
تیتر20 - تحریم ها و در پی آن افزایش نرخ و بالارفتن قیمت خودرو و همچنین قطعات، شرایطی را فراهم کرد که سود جویان یا به اصطلاح کارگاه های زیرپله ای به شدت در این بازار فعال شوند. از یک سو گرانی قطعات و قیمت پائین این محصولات و از سوی دیگر تولید محصول با ظاهری کاملا مشابه باعث شده بود که برخی مصرف کنندگان توان تشخیص نداشته باشند و برخی دیگر نیز به دلیل فاصله قیمتی جذب این قطعات شوند.

در این شرایط هیچ کدام از آنها نمی دانستند که پا به چه عرصه خطرناکی گذاشته اند. در این شرایط ایساکو برای جلوگیری از آسیب های جدی جانی و خسارت های سنگین مالی اقدامات زیادی را در دستور کار قرار داد.

اقدامات و برنامه هایی که فرهنگی و اقتصادی بودند. بنابراین این شرکت به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات به مصرف کنندگان محصولات ایران خودرو  به برپایی کمپین ها و برنامه های طولانی مدت با شعار" اصل بخریم" مسیری را آغاز کرد تا در آن آرام آرام بتواند به مصرف کنندگان تفاوت ها و چرایی دوری از خرید قطعات تقلبی را معرفی کرده و جا بیاندازد.

اما مسیر تقلب را نیز سخت تر کرد. طراحی و بسته بندی جدید و لوگوی خاص و هولوگرام های سه بعدی، امکان تشخیص اصالت قطعه با ارسال پیامک و دریافت قیمت آنلاین بخشی از این فعالیت بودند.

به بیان دیگر این شرکت به منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی چندین سال است که به راه اندازی سامانه «اصل بخرید» اقدام کرده تا مصرف‌کنندگان با بهره‌مندی از آن، از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند. 

در این شرایط خریداران قطعات ایساکویی، به منظور آگاهی از اصالت قطعه، می‌توانند پس از خرید، شماره بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک از اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

 در همین حال با توجه به این‌که سامانه اصل بخرید ایساکو به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز متصل شده است، خریدار قطعه پس از ارسال بارکد به سامانه ایساکو، کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهد کرد و می‌تواند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کند.

تاکنون نیز کد رهگیری ۵۵ گروه از قطعات همچون کیت کلاچ و بلبرینگ را از وزارت صمت دریافت کرده و ۶۰ میلیون قطعه این شرکت هم‌اکنون دارای کد رهگیری از سوی سامانه جامع تجارت است.

البته فعالیت و اقدامات ایساکو به این موضوعات محدود نشده و این شرکت برای ارائه خدمات هر چه بهتر با ضریب اطمینان بالاتر یک اپلیکیشن نیز به این منظور طراحی و راه اندازی کرده است.

 اپلیکیشن ایساکو، دارای امکانات متنوع و کاربردی است، به عنوان مثال، مشتریان محصولات ایران خودرو می توانند با اسکن کد درج شده بر روی محصول متوجه شوند که این کالا اصل است یا خیر و با استفاده از این سامانه هوشمند دریافت نوبت آنلاین از نمایندگی‌های مجاز سراسر کشور امکان‌پذیر است.

با این حال با توجه به گستردگی سطح قطعات تقلبی در بازار، بازدید و نظارت بر فروشگاه‌های مجاز ایساکو در سراسر کشور به صورت مستمر انجام می‌شود.ضمن اینکه  ۵۶۱ نمایندگی و نزدیک به هزار فروشگاه مجاز ایساکو موظف هستند، تنها قطعات اصلی ایساکو را در مجموعه خود به فروش برسانند در غیر این‌صورت طبق مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

ایساکو به رغم تمام اقداماتی که انجام داده بازهم سخت در تلاش است تا با ارائه قطعات اصلی،استاندارد و با کیفیت نقش اصلی و وظیفه محوری خود در رضایت مشتری را ایفا کند.

در عین حال این شرکت امکان دیگری نیز فراهم کرده است.به این معنی که با مراجعه به سایت و یا فروشگاه و نمایندگی های این شرکت مصرف کنندگان می توانند قطعه مناسب با خودروی خود را انتخاب کنند.به عنوان مثال مصرف کنندگان می توانند بفهمند که کدام لنت برای خودروی آنها مناسب است.

از سوی دیگر ایساکو برای فراهم کردن استفاده بیشتر از قطعات اصلی در گستره ای بیشتر،قطعات اقتصادی را نیز در دسترس مشتریان قرار داده است.البته درباره عمر و نحوه کارکرد آنها مانند همیشه پاسخگوی مشتریان هستند.با این حال با این اقدام سعی کرده است که قیمت مانع استفاده از قطعات اصل نشده و در شرایط نامساعد اقتصادی نیز،مصرف کنندگان توان برخورداری از خدمات ایساکو را داشته باشند.

در کنار این اقدامات ایساکو برای رانندگان تاکسی که از محصولات ایران خودرو استفاده می کنند نیز تسهیلاتی فراهم کرده است که آنها بتوانند به صورت اعتباری خرید کنند.

در واقع طی سال های اخیر ایساکو به رغم تمام سختی ها و چالش هایی که پیش روی تولید کنندگان قرار داشته و دارد سعی کرده است با بستن راه های بهانه جویی به سمتی حرکت کند که علاوه بر افزایش اطمینان و اعتماد مصرف کنندگان،برای شرکت سودآوری نیز داشته باشد. 

به بیان ساده بر خلاف بسیاری از شرکت ها که حیات آنها بستگی به تزریق نقدینگی از سوی شرکت مادر دارد، ایساکو توانسته است با اجرای پروژه های متعدد در سطوح مختلف از یک سو راه نفوذ بیشتر قطعات تقلبی به بازار را بسته  و از سوی دیگر مانع از زیان شرکت شده است.در همین شرایط توانسته است با ایجاد شبکه های منظم و همچنین نظارت ها بسیار سخت گیرانه رضایت مشتریان را نیز تا حدود زیادی جلب کند.

در این شرایط هر چند که راه برای دلالان و سودجویان متقلب کاملا بسته نشده ،اما تا حد زیادی،ایجاد زیرساخت ها و ارائه این راهکارها توانسته است مانع از نفوذ بیشتر آنان در بازار شود.

با این حال ایساکو همچنان توسعه و پیشرفت را سرلوحه کارخود قرار داده است و با پایش مداوم سیستم ها و طراحی مکانیزم های جدید،تلاش می کند بیش از پیش نفس متقلبان را به شماره بیاندازد تا مشتریان محصولات ایران خودرو برای نفس کشیدن از فضای آلوده دور شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز