چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
تقویت سیستم ایمنی می تواند به کاهش دفعات ابتلا به سرماخوردگی و حتی کاهش شدت آن کمک کند.
کد خبر: ۵۷۰۸۷

تیتر۲۰- طبق تحقیقات کلی محققان بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن در وهله اول سالم و قوی نگه داشتن آن است.

هیچ راه میانبری برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود ندارد. سیستم ایمنی دارای بخش‌های متحرک متعددی است و با رعایت عوامل ثابت شده زیر می توان سیستم ایمنی بدن را  تقویت کرد از جمله:

 به طور منظم ورزش کنید: ورزش به عنوان یک تقویت کننده عملکرد ایمنی بسیار موثر است که می تواند پاسخ واکسن را در بیماران بهبود بخشد. ورزش با شدت متوسط ​​به طور مداوم ایمنی بدن را در تمام سنین تقویت می کند. این دارو با کاهش التهاب، کمک به تخلیه لنفاوی، کاهش هورمون های استرس، بهبود خواب و تحریک غده تیموس عمل می کند.

رژیم غذایی خود را با ریزمغذی ها تقویت کنید: ویتامین ها، مواد معدنی، میوه ها و سبزیجات با تامین مواد مغذی مورد نیاز از سیستم ایمنی بدن حمایت و محافظت می کنند.

بیشتر آب بنوشید: آب برای هر عملکردی در سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است، و نوشیدن فقط زمانی که تشنه هستید معمولا برای بدن کافی نیست.الکترولیت ها برای حفظ تعادل مایعات نیز مهم هستند. 

پروبیوتیک یا غذاهای تخمیر شده مصرف کنید: میکروارگانیسم ها تا سه درصد وزن بدن شما را اشغال می کنند.[3] پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که به طور طبیعی در غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی و کلم ترش یافت می شوند. آنها همچنین می توانند از طریق مکمل ها به دست آیند. نشان داده شده است که مکمل پروبیوتیک ها با تقویت سیستم ایمنی بدن، سرماخوردگی و آنفولانزا را کوتاه می کند.

مکمل حاوی ویتامین C، ویتامین D و روی را مصرف کنید: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از تولید سلول های ایمنی کمک می کند که به کاهش سرماخوردگی کمک می کند. ویتامین D در تولید سلول های ایمنی جدید نقش دارد، در حالی که روی از عملکرد آنها پشتیبانی می کند. مکمل های این مواد به بدن کمک می کند تا با عفونت های ویروسی رایج مبارزه کند.

قارچ ریشی را امتحان کنید: قارچ ریشی به صورت پودر یا قرص مصرف می شود تا به کاهش اضطراب و استرس کمک کند. همچنین با ارتقای هموستاز در سطح فعالیت آن، برای سیستم ایمنی بدن مفید است. به این ترتیب، به کاهش پاسخ التهابی بدن کمک می کند و عملکرد ایمنی را در صورت نیاز تحریک می کند.

مدیتیشن کنید: مدیتیشن یک تکنیک شناخته شده برای مدیریت استرس است، فعالیت ژن های مرتبط با عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می دهد. این افزایش فعالیت منجر به ارتباطات سلولی بیشتر و پاسخ‌های مؤثر در سیستم ایمنی می‌شود. مدیتیشن می تواند به سادگی ده دقیقه نشستن در روز باشد، یا می توانید به طیف گسترده ای از سبک های مدیتیشن که امروزه آموزش داده می شود باشد.

خواب خوب و کافی: اهمیت خواب با کیفیت و کافی برای عملکرد سیستم ایمنی به خوبی مستند شده است. کمبود خواب به مرور زمان پاسخ سیستم ایمنی بدن به تهدیدات را کاهش می دهد. خواب برای فرآیندهای حافظه ایمونولوژیک بدن مهم است. بدون خواب کافی، سیستم عصبی نمی‌تواند تمام پیام‌هایی را که پاسخ‌های ایمنی  به آن‌ها وابسته است، منتقل و ارائه کند. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​هر شب به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارد./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز