پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
بانک سپه پیشرو در پرداخت تسهیلات تکلیفی
تیتر20- تسهیلات تکلیفی از جمله وظایف بانکی است که قانون‌گذار در جهت تحقق اهداف خاص خود با تخصیص منابع مورد نیاز به سیستم بانکی آنها را ملزم به پرداخت این نوع تسهیلات می‌کند که دارای پایین‌ترین نرخ سود یعنی 4 درصد است.

یکی از بانک‌هایی که همواره در این زمینه پیشرو بوده، بانک سپه است که بخشی از منابع بانکی خود را در قالب تسهیلات تکلیفی با نرخ متناسب در اختیار گروه‎‌های هدف با صرف ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و ایجاد تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه قرار می‌دهد.

به طور قطع واحدهای اقتصادی که توقف آنها به دلیل موجهی رخ داده و تنها به علت منابع مالی مورد نیاز امکان ورود به بازار کار را ندارند، تسهیلات تکلیفی اگر بتواند منتهی به رفع مشکلات مالی آنها شود می ‎تواند به عنوان یک سياست موثر و کارآمد محسوب شود.

همچنین با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شرایط تورمی کشور موجب شده تا افزایش هزینه‌های ازدواج و فرزندآوری برای خانوارها گران تمام شود و سایه سالمندی بر سر اقتصاد ایران انداخته شود، تسهیلات تکلیفی به منظور حمايت از ازدواج جوانان با دوره بازپرداخت‌های طولانی مدت می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.

رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات تکلیفی در بانک سپه
در همین راستا بانک سپه طی دو ماهه نخست امسال در حوزه تسهیلات تکلیفی قریب به 1.8 هزار میلیارد تومان در قالب بیش از 13 هزار فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی سازمان‌های حمایتی و کمک ودیعه مسکن مستاجرین و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت کرده است.

این بانک میزان تسهیلات پرداختی خود را در خرداد ماه نسبت به دو ماه نخست سال 46 درصد افزایش داد و آن را به بیش از 2.6 هزار میلیارد تومان رساند.

در مجموع این بانک با پرداخت 4.4 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی از بانک‌های پیشرو در این زمینه بوده است.

اقدام بانک سپه در جهت رفع سالمندی اقتصاد
تسهیلات تکلیفی که بانک سپه در حوزه‌های مختلف پرداخت کرده، تاثیرات متنوعی در جامعه به جای خواهد گذاشت.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به جوانان کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های ازدواج و تشکیل خانواده را تامین کنند. با دسترسی به این تسهیلات، جوانان می‌توانند با اطمینان بیشتر، زندگی مشترک خود را شروع کنند و نگرانی‌های مالی را کاهش دهند. این اقدام باعث تشکیل خانواده‌های پایدارتر، کاهش روند ازدواج دیرهنگام و افزایش نرخ تولد در جامعه می‌شود.

از سوی دیگر تسهیلات بانک‌ها با ارایه تسهیلاتی برای فرزندآوری، خانواده‌ها را در تامین هزینه‌های مربوط به تربیت و پرورش فرزندان یاری می‌کنند. این تسهیلات می‌توانند در راستای تامین مایحتاج نوزادان در بدو تولد یا منابع مورد نیاز برای روند تحصیلی یا حتی آغاز یک سرمایه‌گذاری کوچک برای آنان باشد. این اقدام باعث کاهش هزینه‌های خانواده‌ها و همچنین افزایش دسترسی به آموزش و پرورش کیفیت بالا می‌شود.

بخشی از تسهیلات تکلیفی بانک سپه در راستای اشتغال‌زایی پرداخت شده که می‌تواند اثربخش باشد. پرداخت تسهیلات مالی به سازمان‌های حمایتی، آنها را در تامین منابع مالی برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط یاری می‌کند.

 این تسهیلات می‌توانند شامل وام‌های تجاری، وام‌های تولید و وام‌های توسعه باشند که باعث افزایش تعداد کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط، ایجاد شغل و کاهش بیکاری می‌شود.

اقدام بانک سپه در تامین مسکن 
یکی از معضلاتی که طی سال‌های اخیر گریبان‌گیر جامعه شده، افزایش سرسام آور قیمت مسکن و به تبع آن اجاره‌بها بوده است که دولت سیاست‌های حمایتی جدیدی را در این زمینه اجرایی کرد و یکی از آنها کمک ودیعه مسکن مستاجرین بود.

بانک سپه با ارایه تسهیلات وام به مستاجرین، آنها را در تامین مسکن مناسب یاری می‌کنند. این تسهیلات به صورت ودیعه قابل استفاده در خرید یا رهن مسکن ارایه می‌شود. این اقدام باعث افزایش دسترسی به مسکن مناسب برای جامعه و کاهش مشکلات مربوط به اجاره مسکن می‌شود.

از سوی دیگر بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز از دیگر اثرات مطلوب ارایه تسهیلات به روستاییان است. این تسهیلات می‌توانند شامل وام‌های ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن باشند. پرداخت این نوع تسهیلات تکلیفی باعث بهبود شرایط زندگی روستاییان، افزایش اشتغال در بخش ساخت و ساز و توسعه پایدار روستاها می‌شود.


ارسال نظرات
موضوعات روز