پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
با داغ شدن بازار مهاجرت در این بین کلاهبردارانی برای اخذ ویزا وارد میدان شده اند که می توانند با وعده های واهی سرمایه شما را بالا کشیده و کار شما را کامل انجام ندهند. اخذ ویزای استارتاپی برای کانادا موضوعی است که کسب و کار کلاهبرداران را داغ کرده است. 
کد خبر: ۶۷۶۷۵

تیتر۲۰- تصمیم به مهاجرت بین مردم جامعه به ویژه جوانان رو به افزایش است و در این بین بازار مجموعه هایی که امور مهاجرتی را انجام می دهند و برای این موضوع مشاوره می دهند بسیار داغ شده است. 


در این میان اما کانادا یکی از مقاصد پر طرفدار برای ایرانی ها محسوب می شود. کشوری که راه های مختلفی برای اخذ ویزا دارد و باعث شده مهاجران زیادی سالانه این کشور را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کنند. اما برای متقاضی مهم است که در یک مسیر امن قرار گرفته بتواند در زمانی معقول ویزا دریافت کرده و موفق به اخذ اقامت دائم شود.


یکی‌از راه هایی که می تواند به اخذ اقامت منجر شود و این روزها کسب و کار شرکت های مهاجراتی برای کانادا را داغ کرده است، اخذ ویزای استارتاپی است. 


در این نوع ویزا متقاضی در یک تیم استارتاپی قرار گرفته و با ارائه مدارکی به اداره مهاجرت، می تواند پس از تایید اداره مهاجرت کانادا موفق به اخذ ویزا شوند. اما موضوع مهم این است که در این بین شرکت ها و گروه های مشاوره برای مهاجرت وجود دارند که با اخذ رقم هایی متفاوت و گاها خیلی پایین دست به کلاهبرداری می زنند و پروسه مورد نیاز برای اخذ ویزا را به طور کامل سپری نکرده و عملا متقاضی در این مراحل ریجکت خواهد شد. 


متاسفانه متقاضیان برای مهاجرت از این مسیر بدون بررسی صلاحیت آن مجموعه ، با صرف هزینه و زمان، نه تنها به هدف نمی رسند بلکه برای پیگیری ادامه این موضوع مایوس خواهند شد. در نتیجه اخذ ویزا با چنین شرایطی به کاسبی جدید برخی دلالان تبدیل شده است که کار شرکت هایی که دقیق و قانونی کار می کنند را سخت می کند. 


اما ضروری است پیش از هر اقدامی برای اخذ ویزا، نسبت به صلاحیت مجموعه مشاوره تحقیق کرده و پس از مطمئن شدن کار را به آنها سپرد. هرچند کلاهبردارانی در این بین فعالیت دارند، اما شرکت هایی هستند که مرحله مرحله با متقاضی پیش رفته و تلاش می کنند با راهنمایی های دقیق، میزان ریسک اخذ ویزا را کاهش دهند. 


طرح هزینه های عجیب و غیر معقول در گام اول می تواند متقاضی را به شک انداخته و او را نسبت به فعالیت آن مجموعه حساس کند. به گفته شرکت هایی که این پروسه را به درستی طی می کنند اخذ هزینه های بسیار پایین می تواند غیر منطقی باشد.  به طور کلی دو نوع پرداختی برای این موضوع وجود دارد که یکی از آنها هزینه ایی است که اداره مهاجرت دریافت می کند، البته عدد قابل پیش بینی است و بخش دیگر هزینه خدماتی است که این مجموعه ها برای مهاجرت و پیگیری ثبت اپلیکیشن ( به علت اخذ ویزای استارتاپی) دریافت می کنند. پس اگر رقم های غیر متعارف به شما پیشنهاد شد حتما به ماجرا شک کنید. 


موضوع دیگر که تیم مشاوره به شما می گوید برای تمامی اعضای خانواده ویزای استارتاپی می گیرد که البته این موضوع غیر ضروری است و ریسک بالایی برای متقاضی نیز دارد.


 شاید براساس قوانین دو برادر ویا حتی غیر از اعضای درجه یک خانواده بتوانند در یک تیم استارتاپی آن هم اگر زمینه تحصیلی مشترک داشته باشند قرار بگیرند اما درخواست این ویزا برای تمامی اعضای خانواده می تواند در ادامه مشکلاتی را بوجود بیاورد.


 اخذ این ویزا شرایط خاصی ندارد تنها رشته تحصیلی شما باید با آن استارتاپ نزدیکی داشته باشد اما دیگر نباید تحت این روش برای تمامی اعضای خانواده درخواست ویزا کرد و در ثانی ضرورتی هم ندارد که چنین کاری صورت بگیرد.اگر یکی از اعضای خانواده موفق به دریافت ویزای استارتاپی شود اعضای درجه یک خانواده او نیز می توانند ویزاهای مرتبط بگیرند. 


از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که یک مجموعه مشاوره در سیر کلی تبدیل شدن به یک بیزینس دولوپر بیشترین کمک را می تواند به شما انجام دهد اما از همان ابتدا به شما در مورد اخذ ویزا، ضمانتی نمی دهد زیرا در نهایت این اداره مهاجرت کانادا است که موارد را تایید می کند و دولت کانادا است که شرایط را برای این ویزا مشخص می کند. پس اگر مجموعه ای از همان ابتدا به شما گفت با طی شدن پروسه 100 درصد موفق به اخذ ویزا می شوید بدانید که به احتمال زیاد با مجموعه ای کلاهبردار مواجه هستید.


مجموعه های مشاوره مهاجرتی باید از همان ابتدا شما را با  پروسه پیش رو آشنا کرده و شما را در جریان تمامی موارد و جزییات قرار دهند. درواقع این مجموعه ها باید همان ابتدا شرایط اولیه فرد را بررسی کرده و سپس پیش بینی کنند که آیا با چنین شرایطی می توان کار را پیش برد یا خیر. به عنوان مثال یکی از موارد مهم در این مرحله بررسی تمکن مالی برای زندگی است. این موضوع باید در جلسات مشاوره بررسی شود.

 
مجموعه هایی که به درستی این مسیر را طی می کنند هرچند از همان ابتدا نمی توانند نتیجه نهایی را برای شما پیش بینی کنند، اما تلاش می کنند ریسک های موجود در مسیر اخذ ویزا را کاهش دهند. 


موارد یاد شده نشان می دهد یک مجموعه حرفه ای چطور می تواند کار مهاجرت شما را با دغدغه و ریسک کمتری به سر انجام رساند.

ارسال نظرات
موضوعات روز